Äter allt han hittar.
Ja alltså jag blir tokig snart. Har ägt min hund i nio år, han har bara tagit en enda macka från ett lågt bord en gång, men nu har han blivit som förbytt.
Senaste månaderna har han ätit ALLT han kommer åt. Senast idag har han ätit tio tekakor när jag var iväg och handlade en snabbis, igår grävde han ur sopkorgen för jag hade slängt tre makaroner, skräp över hela lägenheten när jag kom hem. Såfort jag inte ser honom eller maten kastar han sig över den vad det än är. Senast strimlade han en plastpåse som låg på bordet, bara för att det hade legat en macka i den!
Vet att han blir ju belönad varje gång han lyckas äta nånting men har ALLTID kunnat lämna bröd framme på bordet, ALLTID kunnat ha sopkorgarna framme oavsett vad det är i dom, ALLTID kunnat lämna mat på tallriken och lämna lägenheten en sväng, så jag har jättesvårt att ändra mina vanor nu efter nio år..
Vi bor i en etta så kan inte spärra av en bit av lägenheten heller..
Hur i hela H-vete får jag honom att sluta? Jag blir seriöst tokig av dethär.. :(
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
fljer
Ta hunden till vet. beteendeförändringar skall alltid kollas upp, oftast är det något som inte står rätt till.
min ena hund är lite likadan nu på äldre dagar, jag har helt enkelt fått lära mig att plocka undan efter mig ;)