Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 2260 ggr
[Wraith]
0

Volvo V70 och 2 större hundar?

Någon här som har den kombon + bur?

Kommer köpa nyare bil och har kollat på en V70, äger en V50 nu och har en hund med ca 73 cm i manken. Så han är stor och jag planerar en till hund (orsaken till bilbyte), men jag är lite fundersam på V70. Nästa hund kommer mest troligast blir lite mindre än nuvarande hund, skulle gissa någonstans mellan schäfer o bc i storlek, så ja det blir ändå en hund som kommer kräva lite utrymme.

Bur kommer vara ett krav inför nästa bil. Jag har testat att ha han i skuffen (v70) och han har gott om plats nu och det kan säkert rymmas en till hund nästan i hans storlek, men jag vet ju inte hur mycket utrymme en bur kommer att stjäla?

Hur har ni det med era hundar i V70? Visa gärna bild om ni har någon:) Skriv även storlek på hund.

Har även kikat lite på Dacia Logan som verkar ha stort utrymme, men är lite tveksam då jag inte hittar någon krocktestad bur till den modellen, eller ja en tillräckligt stor bur.

Applecider
0

Vi har en V70 och har en dubbelbur från MIM. Får plats med en labrador + en lagotto i en bur (men lite för trångt för att åka längre sträckor). Vi hade en V50 förut och den hade mycket mindre bagage än V70.

Lathundarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en V70 06:a innan och i den modellen gick det in mycket. Har MIM ("gamla" modellen) till mina jyckar, och en dubbel XL gick in utan problem (den på bilden är en dubbel L och det är rätt gott om utrymme kvar i skuffen). Enligt produktinfot ska även en XXL funka.

[Wraith]
0

#1 Vilken storlek på buren har ni? V50 har absolut mindre bagage än V70, hunden jag har nu ryms där bra, men inte en till hund får plats. Och bur är uteslutet…

#2 Har kollat på mimburarna och då är det XXL modellen som kommer köpas. Enl. deras tabell så borde den passa -08 och nyare modeller.

Applecider
0

#3 Jag TROR att vi har en XXL men är inte helt säker.

Misarn
0

Dom äldre volvobilarna har betydligt större lastutrymme än vad dom nyare volvobilarna har. Dock så är ju V70 känd för sitt lastutrymme om man jämför med V50, vet dock även bekanta som byggt om sina bilar och tagit bort passagerarsätena för att göra bilen större för sina hundar, dock är det inte alls lika säkert.

Dentaku
1

Vi har precis köpt en V70, delvis just för att få plats med två hundar där bak. 😉 En fördel är också att den är så vanlig att det säljs många begagnade burar som gjorts till V70, så man behöver inte köpa nytt om man inte vill.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."