Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 8743 ggr
[JullanPullan.]
4

Fransk Bulldog Fakta.

Hejsan.

Jag är nog helt säker på att jag ska köpa en Fransk Bulldog och jag skulle gärna vilja veta lite mera om dom, jag har kollat på internet och så men jag skulle gärna höra från någon som har en! Så skriv gärna, tack. 

Hur är dom i sättet?

Vad kan dom få för sjukdomar?

Är dom gosiga?

Hur mycket motion behöver dom?

Osvosv. Berätta allt ni vet, skriv gärna även om du inte har en Fransk Bulldog. Jag vill veta allt!

Ixectrona
0

Det finns flera trådar om det här sedan tidigare, bara så du vet.🙂
Som den här: http://hundar.ifokus.se/discussions/4d7137bfb9cb46223304f6c9-skaffa-fransk-bulldog
(Jag har tagit med en massa exempel på exteriör man borde ha koll på med de här hundarna då de ofta är extremt osunt byggda, och som jag tycker du bör ta en titt på.)

Sjukdomar är många.😕

http://www.friskafrallor.info/

[JullanPullan.]
0

#1Okrj tack så mycket!:)

tjiivans
0

Hur är dom i sättet? Min tik på snart tre år är en helt underbar hund. Alla som träffar henne faller som furor för hennes charm. Inte alla bara för utseendet utan för att hon är så otroligt skön. Hon har en miljon olika ansiktsuttryck och att de brukar beskrivas som clowner stämmer verkligen

Vad kan dom få för sjukdomar? De kan få alla sjukdomar som alla andra hundar kan få. Vanligare hos frallorna är allergi och hud problem och även diskbråck. Men i princip alla raser nu för tiden har en eller flera rassjukdomar och jag tycker det är lite orättvist att frallan får så mycket skit när det finns minst lika sjuka raser.

Är dom gosiga? Världens gosigaste!! Min tjej är en riktig knähund och vill allra helst alltid ligga sitta nära oavsett om det är i sängen, soffan eller vart man nu är. Hon sover aldrig i egen bädd utan alltid i mitt knä eller bredvid mig i soffan/sängen.

Hur mycket motion behöver dom? Det är väldigt beroende på humör och ålder och allt annat sånt.
När de är valp går man bara några meter på gräsmattan hundra gånger om dagen. Ju äldre de blir desto mer kan man öka på det. Precis som med vilken annan hund som helst. Och som med andra hundar skall man inte gå en långpromenad mitt på dagen på sommaren. Har man en sund individ så kan den gå så mycket och så lite som ni vill.
Vi går en timmes powerwalk nästan varje dag och hon har inga problem med att ta en joggingtur på ca 7 km.

Det är en underbar ras och jag tror inte jag kommer att kunna välja en annan ras :)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

[JollyJustin]
1

Du skulle du ha en annan?