PetDirekt
jag fick nu när jag tecknade min kattförsäkring på Agria en information + en ID-bricka av något som heter "Petdirekt".
Man får 1 år gratis vid nytecknande på Agria.
Vad är detta nu då?
Jo, PetDirekt är en assistenstjänst som ger uphittaren av din bortsprugne katt möjlighet att omedelbart ta kontakt med dig.
På Brickan, så finns ett ID-nummer, plus ett telefon nummer till Petdirekt. Dem använder sig av alla kommunikationer, SMS, E-post, Telefon, mobil, enbart för att man ska få tillbaka sin katt så fort som möjligt.
Dem delar ut hittelön till upphittaren.
Det kostar för:
3 år / bricka /katt: 259:- om man ej har agria
3 år / bricka /katt: 149:- om man har Agria.
Jag tänker ha detta själv som kompletering till min kommande Chippsmärkning, trotts att jag har Inne katt.
För vidare information
.
Är det någon som har detta, och har fått (o)turen att nyttja den?
Finns även för hhundar.

Riktigt smart grej det där =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

japp, jag har det till min Zigge, och tänkte att jag skulle kompletera detta med Chips märkningen, ok Zigge är inne katt, men man vet inte om han smiter.
Jag ska se om man inte kan få till Tyson åsså.
Inte för han springer bort, men i alla fall. :-)
Jag menar dem som inte har agria betalar 6,92Kr/månad / år.
Dem som har Agria betalar 4,14Kr / månad / år
Så det är en billig peng för att få tillbaka sin älskling. :-)
Min kompis har till sina katter, jättesmart :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

putt

Det är väl bra om man inte har sina katter chippade. Visst, en vanlig bricka med eget nr funkar precis lika bra, men vissa kanske vet med sig att de inte kan svara i telefonen jämt och då är ju det här en fördel.

Men denna tjänst får det ut på att man blir nådd över allt.
Även till katt/hundvakten.
Om man sätter dit ett vanligt namnbricka så kanske det är så att texten blir oläslig, eller papperlappen i tuben är oläslig.
Sedan så har dem en jätte bra tjänst på deras sida, där man kan hjälpa varandra och hitta katter, via en kod och lösen man får sedan.
Så då kan man få kontakt med andra kattägare, och se om det bor några i sin närhet som man kan hålla ett xtra öga på.
Samt vad får man för 259:- Resp 149:- på 3 år annars?
Mitt dju är värdefullare än ett par nycklar.

Det finns brickor att köpa som har livstidsgaranti på gravyren, så oroa sig över att det blir oläsligt behöver man ju inte. Sen är det ju bara att kolla brickan regelbundet för att se till att den inte slits. Brickorna m livstidsgaranti på gravyren går att köpa för 200:- på internet. Genom att bara ha nummer & inga namn på dem går det ju att använda dem om & om igen, så länge man inte byter nummer iaf.
Skulle mitt djur försvinna, så ser jag till att ha min mobil på mig & svarar oavsett var jag befinner mig! Det ska ju gå så fort som möjligt för det att komma hem igen!!
Men visst hellre ett till företag som kämpar för att folk ska bry sig om sina djur än tvärtemot. Tycker dock att det finns enklare & billigare sätt att hålla koll på mina djur.
Djuret kan ju hamna i olycka eller liknande när man inte är hemma, helst om man har katt

Tja eller om det nummer mn har angivigt, att man inte kan svara där.
Så har dem på PetDiekt alla möjligheter och nå en.
Komma med sådana här dumheter Tina. Du som lurade mig att köpa en namnbricka, med telefonnummer, till Alfons. Å inte fick jag bestämma färg själv.

Hörre kerstin, jag gav bara förslag…*SÅ DET SÅ!!
#13 fast han gillade nog den inte. För den försvann pårlöst, han hann aldrig ha på sig de. Åt upp den kanske?

tror mest på matte och hennes slarverir….fnissar….
*Fnys*