Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 6023 ggr
[Daniela1983]
0

Bra veterinär som kan knäproblem?

Med anledning av min tråd om ev patella på min stackars vovve, vill jag förstås gå till den bästa, eller en mycket bra, veterinär som kan det där. Kan någon rekommendera en bra veterinär med namn norr om Stockholm? Vet inte om jag bör gå till den lilla kliniken dit vi annars går, eller till Väsby djursjukhus som har tveksamt rykte.

😕

vallhund
1

Vad som helst är bättre än Väsby!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Tess86]
4

Det är inte norr om Stockholm men jag skulle ha åkt till ortoped Lennart Sjöström på Strömsholm. Vad jag har hört så finns det två ortopeder som är bäst i Sverige och han är en av dem. Han har varit till stor hjälp för vår hund med HD. Om du brukar titta på tv-programmet Djursjukhuset så kanske du har sett honom där :)

[Daniela1983]
0

Strömsholm är för långt..

Fick upp Lars Audell via google, någon som varit hos honom? Han verkar vara bra på röntgen, men vad jag inte förstår är om han även gör ev operationer och rehabilitering.

Jag befarar att jag inte kommer ha råd om det är något stort fel som måste åtgärdas :(, försäkringen har också någon reservation angående ledsjukdomar, måste kolla upp vad exakt de inte ersätter, och i värsta fall tvingas avliva en 2-åring pga en skada man inte har råd med..?😭

(Och ja jag hade en buffert, men med sjuka husdjur hemma som innebär vet besök var och varannan månad tar sånt slut.)

I alla fall, lars audell i upplands väsby?

[Daniela1983]
0

# 1 Senaste besök hos väsby djursjukhus ja, var inte bra. Skulle ge det en etta. Vart inne för återbesök för någon månad sedan för att kolla upp blodet igen och kolla analsäckarna. Jag fick en annan veterinär än den jag fått tid hos. Fick den manlige ägaren av sjukhuset. Han hanterade min hund som ett paket mjöl, som ett paket av nånting. Lite omänskligt.. Besöket tog hela 3 timmar, där kanske 2, 5 timme var väntetid emellan att sköterskor kom in, som även de var förvirrade. Veterinären var också förvirrad när jag frågade hur blodsvaren såg ut den här gången, han hade inte ens koll på att det fanns några blodsvar som de tagit någon timme tidigare. Sedan skulle de ta betalt för mycket också, för ett prov de inte tagit.

[Daniela1983]
0

bump

[Daniela1983]
0

Jaha då har man varit på Albano nu..

Lugnande medel/sövning vanligt vid röntgen? KOm på att han annars är duktig och lugn av sig utan sövning. En medtagen vovve hemma nu.

[Teddies matte]
0

#6 Ja, det skall göras vid röntgen.

russin
0

För att kolla om hunden har patella  luxation behövs vare sig sedering eller röntgen - veterinären känner med händerna om han/hon kan flytta knäskålen ur läge åt något håll 🙂

Om det däremot känns illa så kan röntgen behövas för att se hur det ser ut om operation kommer på tal. 

Såg nu att du redan varit där - vad sa dom om hunden då ? Sedering sitter ofta i till dagen efter, så räkna med trött hund resten av dagen.

[Daniela1983]
0

Jag gick till en som hade ortopedi som specialintresse, lindrig patella luxation i bägge benen.Jag sade till henne att det är kanske bra att röntga så man vet hur allt står till, därav röntgen. Då försäkringen bara täcker första besöket fram till diagnos passade jag på med röntgen.

russin
0

Aha, då är jag med🙂