Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 875 ggr
Catta-
0

Hjälp hon morrar!

Min pudeltik(10,5 månader) har mer och mer börjat morra på folk lite överallt. Största problemet är på jobbet. Hon är med mig där och sitter i fikarummet med några andra hundkompisar. Hon är van att det går människor in och ut ofta och att det kan komma nya människor ibland, men säkert hälften av gångerna när det kommer in någon i rummet flyger hon upp, springer fram till dom och morrar högt. Hon kan även göra det mot personer hon känner väl.
Jag tycker detta är jättepinsamt och vet inte riktigt hur jag ska träna bort det.
Hittills har jag bara gjort som reflex att ryta till åt henne. Det funkar för stunden men det återkommer ju ändå så den metoden fungerar tydligen inte.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

StarletCobra
1

Hon kanske känner sig osäker, det kanske blir för många möten och förmodligen är i spökåldern, så det mesta skrämmer henne…. 

Vad du kanske kan göra är att först, inte ryta till henne utan låt henne slippa alla möten just nu, ta kommandot över dörren om hon morrar mer.  

Mitt tips! 🙂

VildaVittra
3

Hör och ser hunden som den ska?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Catta-
0

#1 Okej, tack för tipset!

#2 Ja det tror jag. Hon är inte undersökt sedan valpbesiktningen men jag har inte märkt några direkta problem med synen och hörseln annars.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

VildaVittra
1

#3 Det kan vara svårt att se själv då hundar är fenomenala på att tex dölja blindhet. Med en av mina daghundar så upplyste jag ägaren om att hunden i princip var blind, det hade de inte märkt alls och de är väldigt seriösa hundägare, de hade bara aldrig möblerat om hemma.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
0

Tror inte att det är fel på synen men visst kan man undersöka den saken. Jag tror mer på att det är spökåldern och att hon är med detta lite osäker.