Hundaktiviteter i vintern
Skulle vara roligt att få tips på vad man kan träna och vilka aktiviteter man kan göra utomhus med hundarna nu när snön börja närma sig. Jag själv skulle vilja testa drag… Men vet inte hur man gör och om hunden måste va en viss storlek eller om det funkar med både stora och små hundar. Så det är bara att fylla ut tråden med roliga utomhus aktiviteter när det är vinter!
Nu är inte jag något proffs på drag heller men jag antar att alla hundar kan dra bara det att en Chihuahua inte direkt kan dra lika mycket som en traditionell draghund utan att man får anpassa tyngden på det hunden drar beroende på hur stark hunden är. (rätta mig om jag har fel)
Andra roliga aktiviteter:
* Skidor med Hund ( har aldrig testat så inga erfarenheter)
* Gömma godis i snö
* Springa runt i djup snö och bara leka runt är ju alltid kul ;)
* Kasta snöbollar
* Göra olika slags banor i snö kanske skulle fungera om vädret tillåter?
#1 Det var roliga tips! Ska nog testa skidorna i vinter, alla de andra har jag gjort men det är roligt, men kommer säkert att ramla många gånger! Hahahaha!
Vi har tänkt hyra långskidor och ta oss en tur med hunden :) Det kostar inte många pengar och blir kanonmysigt med ordentlig massäck.
Sedan är jag kanonsugen på att prova lättare drag med pulka. Lapphunden är ju ingen slädhund men bra byggd för att dra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#3 Åh vad mysigt! :-)