Ett rejält bakslag
Dexter blev rädd eller osäker mot andra hundar för två månader sen och jag vet inte varför då allt var bra innan. Hundmöten morrar han och skäller på hunden och blir livrädd om de ska få träffas(då väntar vi tills han lugnat sig). Jag tränar såå mycket med honom och idag mötte vi en hund och bara lite morr sen ignorera han hunden helt och då tänkte jag att nu är vi verkligen på rätt väg och var jätteglad. Förra lördagen åkte vi till min pojkvän för att stanna en vecka och de har en hanhund som inte går ihop med andra hanhundar och startar bråk oprovocerat. Dexter och han träffades i somras i en vecka o de lekte o hade kul , sista dagen så börja deras hund attackera Dexter när han gick förbi han. Alltså för inget. Nu är det likadant fast värre, Dexter försöker dra sig ur samtidigt som han skriker av rädsla och deras hund slutar inte trots att de inte är nära varann. De träffades efteråt och allt var bra. En kort stund sen attackera han Dexter igen när han skulle till husse, denna gång vågade inte Dexter gå nära hunden alls. Utan försöker gömma sig och vill helst upp i min famn. Jag blir så ledsen och rädd att Dexter kommer vara räddare för hundar efter dagens händelse. Jag försöker att inte göra så stor grej av det men inombords vill jag bara skrika och gråta , gör så ont i mig att se o höra han skrika så högt av rädsla. Ska prata med hans uppfödare om vi kan åka till dom så han får träffa lite hundar. Usch mitt lilla hjärta ♥
Har du uppsökt veterinär?
Plötsliga beteendeförändringar beror ofta på smärta/sjukdom.
#1 menar du min hund eller den andra?
Låt honom träffa trygga hundar och individer och släpp inte ihop honom med hundar du vet det kan bli problem med.
Lycka till
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.