Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1077 ggr
nitisen
0

Bilsele

Har hört någonstans att det finns endast en bilsele/bältessele som är krocktestad. Stämmer detta? Vad heter den?

Har planer på att köpa en sele som min valp kan använda då vi åker bil. När han blir större ska han få åka i skuffen (den är samma mått som en bur för rasen bör vara och det finns inte plats att ställa in en bur i min lilla bil tyvärr, blir till att köpa större då jag får råd). I sambons bil är det bur som gäller men han kommer ju få åka med mig ibland också. Inte alltid jag kan ta kombin.

Någon som kan hjälpa mig?

Jax <3

LinaK
0

AllSafe heter den :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

nitisen
0

Hade för mig att det var något på A men var helt lost då jag var på Arken Zoo och skulle kolla efter sele. :)

Någon med erfarenhet av att använda det i bilen som vill berätta hur det funkar?

Jax <3

[Forest]
0

3 vad vill du veta? jag har tre hundar i varsin sådan sele :) Den är lite klumpig men jag ser att fördelen är större med att dom åker så säkert vi kan erbjuda.

nitisen
0

#4 Okej. Var typ det jag ville veta, haha! Hur smidiga de är att använda. :)
Alla hundar är ju olika individer och reagerar olika och sånt där men tänkte på hur dina hundar var från början då de första gången spändes fast med en sele i bilen? :)

Jax <3

[Wraith]
1

Har använt Allsafe då hunden inte fick plats i bagaget under en långresa. Funkade bra, men vi testade ju aldrig den i action så att säga;) Men på en större hund satt den bra iaf och han verkade tycka att det var ok, det var resan som var lite tråkig. Men det satt alltid någon i baksätet med honom.

Enda nackdelen var att det slet på bilbältet, så det fick jag byta och de är inte billiga. Jag hade satt något skydd mellan bälte och kopplingsanordningen för att slippa risken för slitage, så det kan man ju undvika.

nitisen
0

Okej. Ska tänka på det med skydd på bältet så jag slipper kasta pengar på att byta det. Lägger hellre de pengarna på hunden. :)

Jax <3