Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1597 ggr
Catta-
0

Bara VoH?

Jag ger i nuläget Luna VoH på morgonen och torrisar(som hon nästan alltid ratar) på kvällen men funderar nu på att gå över helt på VoH. Ni som ger det, fungerar det bra? Hur är de i magen när de bara äter färskfoder? Håller dom sig mätta? Ger ni något annat under dagen(tex köttigt ben/kycklingvinge/torkade,färska inälvor?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

russin
0

Jag har gett "bara" VoH i flera år nu och det fungerar bra. Dock fyller jag ut med lite kokta grönsaker för att hålla igång magen bättre (kan bli lite väl hårda annars) och den lättfödda behöver bukfylla🙂

Övrigt får dom knapra revben mm.

MissHachi
0

Oh ja! Min hund pruttade hur mkt som helst innan jag bytte till VoH Alltså..riktigt illa. luktade jäsande surdegsbröd mixat med ruttna ägg. Sorry för detaljerad beskrivning..men ja. Bluergh!

Han håller sig mätt hela dagen, men vi klickertränar honom 75% av tiden så han får ju en del gott under dagen som vi sen räknar bort från frukost/middag.

Han brukar också få någon form av ben på kvällen när jag vill slänga mig i soffan och titta på tv eller spela lite spel.

Sen poopar han mkt mer sällan och mkt mer kompakt vilket jag ser som en fördel :)

Rekommenderas varmt!

minbebis
0

Fungerar hur bra som helst och min hund blir lika mätt som på torrfoder. Jag kompletterar med morötter och barfar ett par dagar i veckan och då försöker jag hålla mig till rött kött så hon får i sig det också utöver VoH :)

Mapel
0

Vår valp funkade inte så bra på voh, men verkar som vi är en av få, hehe. Han bajsade typ träpellets och höll sig inte mätt, trotts extra godis emellan. Vi blandar nu mellan mush och bravo där båda innehåller kolhydrater och det funkar super! :)

Catta-
0

Tack för alla era svar! Jag prövade när hon var yngre men då kunde hon inte hålla sig mätt. Men nu testar jag igen då :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"