Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1223 ggr
mahliin89
0

Hur ska jag göra

Jag har haft min hund nu 3-4 månader och förra ägaren ville gärna träffa henne ibland vilket jag tyckte var ok men det börjar bli för mkt vi har redan träffat han 4-5 ggr efter jag tog över henne och nu vill han att jag ska lämna henne där några timmar imorgon vilket jag inte vill jag får aldrig känna att det är min hund plus att det inte är bra för hunden hon måste få landa hos mig först det blir fel om han ska träffa henne hela tiden hur ska jag göra

leemland
9

Jag hade aldrig lämnat min hund. Jag gillar inte heller iden att den förra ägaren vill träffa hunden "jag" tar över de är ju min hund. 
Hade jag varit du hade jag inte lämnat den där.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[_annaH]
7

Var bara helt ärlig och säg att ni inte kan träffas så mycket. Jag hade inte låtit hunden träffa förra ägaren alls förens den boat in sig hos mig.

mahliin89
4

Tack för svar ja ska göra det ska säga till han att det inte går

mahliin89
0

Jag kommer aldrig våga lämna henne till han ja känner en kille som köpte en hund o sen ville dom ha henne ett tag o han sa att dom kunde ha henne till dagen efter sen när han skulle hämta henne så vägra dom öppna dörren o svara inte i telefonen o polisen sa att dom inte kan göra något för han lämna över henne friviligt

Arre1
1

Klipp av helt skulle jag vilja säga. I alla fall om det inte är så att förra ägaren kan gå med på dina krav att det ska bli mer sällan. Och som #2 skrev borde hunden få chansen att boa in sig ordentligt innan den ens träffar förra ägaren. Har du betalt hunden och det inte står i kontraktet att han ska få träffa hunden lite då och då tycker jag definitivt att du kan ta beslut själv om förra ens ska träffa hunden.

Jag har för några år sen omplacerat en hanhund som jag ville ha kontakt med lite efter omplaceringen, men jag hängde aldrig som en hök över nya ägaren. Än mindre ställde krav på att det skulle ske ofta. Vi följde upp hunden lite men nu har vi ingen kontakt. Det är helt okej för det var ju ändå jag som valde att omplacera. Jag hoppas för din och hundens skull att du har köpeavtal på papper och att du "blir av med" förra ägaren lite.

Arre1
0

P.s lämna för guds skull inte hunden hos honom!