Vart hos vet idag
Min lilla shih tzu/coton de tulear har gått ner 3 kg på 4 veckor vilket inte låter så normalt. För 8 veckor sedan vägde hon 8kg och efter 4 veckor vägde hon 5kg. Avmaskade för 4 veckor sedan men det har inte gett något resultat. Vet kollade henne i halsen om det skulle vara någon infektion i halsen. Hon såg inte så mycket eftersom hunden är pigmenterad i munnen. Hon kände en liten förstoring i ena tonsillen, men det luktar inte konstigt eller så. Ska prova att behandla mot infektionen iaf och se om det gör nytta. Annars vet jag inte :/ Hon är ett år och löpte i Juni, så det ska inte vara det som påverkar henne. Att hon väger 5 kg skulle inte vart så oroande om hon alltid vägt det, men eftersom hon gått ner 3 kg på 4 veckor är det något som inte stämmer. 3 kg är ganska mycket för en liten hund. Hon är väldigt aktiv och ganska slim i kroppen, har alltid varit lite tunn. Hon får lite extra gott för att gå upp i vikt och har börjat med olja i fodret för att hon ska få mer underhudsfett och så för pälsens skull. Anledningen till att vi misstänker tonsillit är för att hon kräks åtminstone någon gång i veckan, och inte pga magen är tom eftersom hon äter och smälter maten. Hon är pigg annars, glad och social och jämt på topphumör, i trotsåldern dessutom!
Det är så tråkigt när något inte stämmer med hunden! Hon är ju min lilla pälskling! ❤️
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Man behöver sedera en hund för att kunna se tonsillfickorna ordentligt och för att ev kunna ta prov från tonsillerna - annars kan man aldrig veta hur det står till där.
# 1 Säg det till veterinärerna i så fall. Sånt är deras jobb att veta och göra. Sällan de sederar när de kollar tonsillerna är min erfarenhet.
Ts, hoppas medicinen funkar.
Tja om de inte sederar lär det vara ganska omöjligt att ta odling på dem. Mina har då sederats när de behövt kollas halsmandlar på.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hoppas det går väl för din hund.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Nej vi sederade inte. Var ett snabbesök, kliniken ligger på skolan och skulle bara väga henne för att se om avmaskningen hjälpte och hon gått upp i vikt. Förklarade för min lärare som är djursjukvårdare och jag fick en gratis snabbundersökning av vår vet. Det var därför hon inte kollade så jättenoga. Det luktade inte illa heller eller något sådant. Hade hon ansett att vi behövde göra en grundlig undersökning hade jag fått komma tillbaka på bokad tid. Nu var hon inte allmänpåverkad (förutom att hon kräks till och från) och sedera gör man inte om man inte verkligen behöver och har anledning till det. Vi provbehandlar nu i alla fall. Tablett i 10 dagar. Blir hon inte bättre av det får vi gå vidare med en grundligare undersökning. Det är skönt att hon är pigg och glad annars, alltid redo för bus och aktivering!
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!