Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1110 ggr
[Boston123]
0

Bra torrfoder??

Jag har tänkt byta foder till min 4 månaders valp då det andra börjar ta slut. Han är superfin i hullet, men tycker att han bajsar otroligt mycket! Så har därför bestämt mig för att byta till ett bättre foder. Han äter Hills Science plan puppy large breed just nu vilket uppfödaren rekommenderade.

De jag funderar på är Acana eller Orijen.. Vad har ni för erfarenhet av detta? Eller har ni några andra bättre tips på TORRFODER? Ni som tjatar om färskfoder kan strunta i att skriva, vill höra om just torrfoder :) Det ska vara relativt lätt att få tag på, tex i större djuraffärer eller veterinärkliniker :) Bor i en stor stad så utbudet är ju stort men vill inte behöva beställa osv utan ska kunna åka och köpa när som.

CupcakeGod
2

Egentligen så finns det inget bra torrfoder. BARF är det bästa en hund kan få.

Sugar Mist
1

Ziwi peak är imo bland det bästa torrfodret som finns.

-

Portie
2

Jag tycker Standardt är bra. Har använt det i lite mer än en månads tid nu och är mycket nöjd. Prisvärt är det med, betalar ca 500 (med frakt inräknat) och beställer på Animail. Smidigt och bra.

Frida B
4

#1 nej men TS ville höra vad vi tyckte om det bästa torrfodret :)

Har man råd med ett svindyrt foder så är Ziwi Peak att rekomendera starkt. Annars gillar jag Orijen, Taste of the Wild, Acana och Standart. 

Vill man ha bra mat för så lite pengar som möjligt är Standart starkt att rekomendera, om det passar för din hund. 

Själv vill ju jag köra med färskfoder då det är ungefär lika dyrt som Standart torrfoder i längden, och hunden brukar gilla det, och det innehåller oftast mer kött och mindre spannmål. Men förstår om du vill hålla dig till torrisar.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Boston123]
0

Tack så mycket för era tips! Har köpt en liten påse acana nu och ska testa det ett tag :)

vallhund
0

Kolla oxå på K9 Naturals.

http://animail.se/ kan du jämföra en massa olika torrfoder, innehåll, pris osv. De levererar hem till dörren om man nu vill beställa.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Agda
0

Om du skulle tänka dig att beställa så finns det en fodersort på zooplus.se som heter Purizon. Innehåller 70% kött och fisk eller 70% fisk (finns två sorter) och 30% frukt, grönsaker och örter. Min hund som har varit svår med foder gillar verkligen dessa. Fick dock vänja henne vid det ganska långsamt, testade först en gång och då gick det nog lite för snabbt med foderbytet så hon blev dålig i magen. Testade igen någon månad senare, med långsammare byte och då gick det bra med henne mage.

vallhund
0

#7 Ett torrfoder som innehåller 70 % färska animalier är garanterat ruttet före leverans. Vilseledande marknadsföring, samma som Magnussons M&B kör med.

Det kanske var 70 % av det totala innehållet före tillagning, men knappast i den färdiga produkten.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Agda
0

#8: Skrev ingenstans att det var färska animalier 🙂

Innehållsförteckning för Purizon adult fisk:
21 % benfri lax, 12 % torkad sill från Nordatlanten, 9 % torkad lax, torkad potatis, torkad sötpotatis getrocknet, 7 % torkad fisk, 6,5 % laxolja, 6,5 % nyfångad öring, 5 % nyfångad sik, ärtor, 3 % lax hydrolysat, potatisprotein, ärtprotein, lusern, mineraler, vitaminer, psyllium, äpplen, morötter, spenat, tång, fruktooligosackarider (FOS), kamomill, anis, bockhornsklöver, mynta, ringblomma, torkade örter (timjan, mejram, oregano, persilja, salvia), tranbär. 

Purizon adult kyckling och fisk (denna är dock lite lurig då jag bara får till 63% kött och fisk produkter, tror att de räknar ägg som sådant också):
17 % benfri kyckling, 17 % torkat fjäderfäkött, torkad sötpotatis, torkad potatis, 7 % torkade ägg, 7 % benfri lax, 5,5 % torkad sill, 5 % torkat ankkött, ärtor, 3 % fjäderfäfett, 3 % kycklinghydrolysat, 3 % torkad lax, lusern, 2 % färskt ankkött utan ben, ärtstärkelse, ärtprotein, potatisprotein, mineraler, vitaminer, 0,5 % laxolja, psyllium, äpplen, morötter, spenat, fruktooligosackarider (FOS), alger, kamomill, pepparmynta, anis, bockhornsklöver, ringblomma, torkade örter (timjan, mejram, oregano, persilja, salvia), tranbär.