Min hund mår dålig, hjälp mig!
Min hund har under natten betett sig konstig och inte riktigt kunna lägga sig till ro. Han fortsatte så nu på morgon och förmiddag, han har fått mat men har inte ätit allt nu för några minuter sen kräktes han vitt/gult skum. Efter det gick han runt och och verkade orolig, han satte sig ned men reste sig direkt som om han hade ont, han försökte lägga sig ned men kunde inte. Öronen låg bakåt och han såg besvärad ut. Han ville också tvätta rent sin snopp hela tiden.
Svansen är nedåt, huvudet hänger och öronen är bakåt. Han la sig ned för ett tag sen men la aldrig ned huvudet, nu har har rest sig igen och han inte riktigt lägga sig ned igen. Han har gått och gömt sig under en säng, tidigare låt han under en stol.
Han är en cairnterrier på 5,5 år.
Snälla hjälp, jag vill inte att han ska lida 😭
Ring veterinären är mitt råd, hunden mår ju uppenbarligen inte bra.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Han flåsar också, glömde skriva det. Han verkar vara väldigt stressad! 😭
Åk till veterinären!
- Mvh Emma
Jag får ta och göra det, det jobbiga är att i perioder mår han bättre. Han vill dock inte ha mat eller godis, även när han är magsjuk vill han ha godis!! Nu har han kommit ut ur sitt gömställe och ligger bredvid mig igen men har har inte huvudet i golvet och öronen är bakåt. Jag ska gå ut med honom och se hur han beter sig.
Mitt råd är detsamma som andras: det är veterinären som gäller! Ring åtminstone och rådfråga, bättre en gång för mycket än en gång för lite.
Hoppas vovven blir bättre snart! 🌺
Håller med ovanstående talare; åk till vetrinären de kan om inte annar rönka…. men det låter som om din hund kanske är hård i magen eller förstoppad….. kanske han har ätit något tokigt.
När avmaskade du hunden senast?
Hoppas att det löser sig❤️
Många kramar👋
Du ska inte gå ut med honom, gör det på vägen till veterinären. Han är uppenbart allmänpåverkad och du måste söka veterinär.
Ju längre du väntar ju längre lider han.
Du ska absolut åka till veterinär. Det låter rätt allvarligt, och en hund ska inte få lida mer än nödvändigt om den är sjuk, vilket han uppenbarligen är. Jag tycker som #7 att du inte ska gå så mycket med honom utan åka till veterinären så fort som möjligt. :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Veterinären direkt, det är ditt ansvar som djurägare! Spela roll om han verkar må bra mellan gångerna, men han mår uppenbart väldigt dåligt när han är dålig och har rätt till vård. Han kan inte prata så desto viktigare att man lyssnar på hur han beter sig!
Jag hoppas att du sökt veterinär under dagen!
Åk till veterinären! Det låter allvarligt. Jag hoppas också att du sökt hjälp.
Säger som ovanstående åk in till veterinären AKUT!
Förhoppningsvis har du redan gjort detta. Berätta gärna hur det gått.
/Elisa
Lite oroväckande att han spydde skum, kan betyda på magomvridning, behöver dock inte vara det och jag kan ha fel.
Tyvärr så har jag inte åkt in till veterinären, jag är 17 år och det är ju då hela familjens hund. Jag ringde min mamma och sa att vi behöver åka in till veterinären men då sa hon nej och att hon skulle titta på honom när hon kom hem. Hon är ju dock inte veterinär själv och har aldrig tidigare ägt en hund. Men men, han mår bra nu och eftersom det är min mamma som betalar veterinärkostnaden kunde jag inte göra mycket.
Han är glad igen, beter sig som vanligt och så dock vill jag ändå åka in till veterinären, ibland kan han stanna upp eller ställa sig upp och det ser ut som om han mår lite obehagligt. Min mamma är lite av den sorten att hon åker bara in om han håller på att bli medvetslös eller så vilket jag inte alls tycker om. Tur att hon inte var hemma när han stoppade i sig 400g choklad och pappa åkte in direkt. 😃
Ibland vet inte mamma bäst!
Om inte du kan betala veterinären så ta det på räkning,och ge räkningen till dina föräldrar. Hunden mår inte bra när den visar såna symptom. Ta ansvar som hundägare. Eller vill du hitta han död på morgonen?!
#13 Det tråkiga är ju att hans symtom som du beskrivit inte låter nå värst bra, en hund jag kände dog för nån dag sedan pga magomvridning. Men hoppas verkligen att det inte är nåt fel på honom, krama honom.
Jo jag vet. Jag har upptäckt mer och mer på senare tid att jag borde lära mig mer om hundsjukdomar och sådant, jag har alltid litat på vad mamma säger. Lite dumt jag vet.
En fråga bara, varför ska man inte gå ut med honom? 😮
Självklart ska du gå ut med honom om han behöver. De menade nog att det var viktigare att åka till veterinären än rasta honom.
Mitt tips är: Blir det allvarligare med honom och din mamma fortfarande säger nej. Så går går du till veterinären med honom oavsett vad din mamma säger!
Ta bussen dit helt enkelt.
För är du säker på att din hund far illa så är det ens skyldighet att åka in. Gå efter din magkänsla.
/Elisa
#17 Bra råd! Tack :)
Självklart åker jag in om jag ser att han mår väldigt dåligt även om min mamma säger nej. Hellre att min mamma är arg men hunden mår bra.
Om han är sjuk, allmänpåverkad, har ont etc så är det inte så bra att gå någon promenad med honom. Ut och kissa måste han ju såklart, men jag skulle inte gå någon lång sträcka med en sjuk hund.
:)
#16 Har han spytt mera skum?
#20 Nej det har han inte, han har bara spytt 1 gång totalt
#21 Ok, verkar han må bättre eller sämre?
#22 Han mår bra nu, han är precis som normalt förutom att han har diarré
Låter som att han kan ha ätit nåt olämpligt eller blivit förgiftad eller har njursten eller vadsom. Cairnterrier är inte direkt kända för magomvridning men det kan hända. Då är hunden död inom bara nån timme eller så.
Jag tycker absolut detta låter som ett högriskfall som borde in till veterinären.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Om du har fil hemma, så testa att ge honom lite och se om han behåller det. Kommer det upp fort igen, så bör ni nog åka in ganska fort. För då kan det vara stopp någonstans i magen eller tarm.
Kolla om han kan bajsa om du är ute, med honom. Se hur bajset ser ut.
När han verkar ha ont. Ställer han sig så bakbenen och rumpan är i högläge och framtassarna ligger mot marken? Då är det ett väldigt tydligt bevis på buksmärta.
Gå igenom hela hans kropp, känn på leder och kläm på rygg. Se om han reagerar på vissa ställen. Det är inte säkert att han skriker till utan det kan även bara vara att han vänder sig mot dig eller slickar sig om munnen.
Kolla så han inte haltar eller har någon tagg eller nåt som sitter i pälsen under magen. Då du säger att han slickar sig där.
Ta gärna tempen på honom också.
Han har inte råkat få i sig mer choklad eller kunnat bli biten?
Mitt tips är även att du efter gått igenom din hund, är att du ringer och pratar med någon jourveterinär. Kanske kan de ge tips över telefon.
/Elisa
Såg nu att du skrivit att han har diarré. Hur ser den ut? Gul, svart, blodig?
Men som sagt, ring till en jourveterinär och fråga. Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
/Elisa
#25 När han har ont så ställer han sig och kutar med ryggen typ, han böjer bakbenen lite så att rumpn är lägre ned än ryggen. Men senaste gången han hade ont var vid 17 tiden. Nu mår han bra igen förutom att han har diarré.
Grejen är den att hundar visar mindre än dom borde. Jag vet inte om du läste min tråd om våran hund som blev förstoppad. Hon var helt feberfri, glupsk som vanligt och drack vatten som vanligt och pigg ute på promenader. Men hon kunde inte bajsa och när hon var stilla så stod hon med svansen mellan benen så vi åkte in.
Allvarlig förstoppning var det. Hon var förstoppad ända upp till magsäcken visade röntgenbilderna.
Vi tänkte avvakta till dagen efter då klockan var tolv på natten och hon verkade ganska pigg ändå. Men det var en jävla tur att vi tog beslutet att ringa veterinären annars kanske vi inte hade haft någon hund kvar nu.
Men när en hund inte ens vill ha godis så är det något fel. Visst veterinär ÄR dyrt. Men har man valt att skaffa hund så är det så det är. Dom kan bli sjuka och då är det veterinär som gäller.
Nu låter jag som en bittertant men jag tänker mer på hundens bästa.
Fast han mår ju bra nu, förutom diarrén. Borde man ändå ringa veterinären?
#29 Ja, det borde du verkligen ha gjort för längesedan!
#29 Jo, det vet jag ^^
Du kan ju alltid ringa och rådfråga. Det gör jag om allt . hehe(A) Men det kostar ju inget heller. tycker dom att du ska åka in så ja då är det bara att åka in.
Jag vet vad du menar om det där med föräldrar… Mina är likadana också. Vi har haft massa katter när jag bodde hos dom och dom ska nästan inte ens orka lyfta en muskel för att dom ska åka in med dom.
En annan har ringt in om fästingbett, myggbett vid ögat, rivsår under ögat(djupt), undervikt, löpsymptom osv….
Hönsmamma? Eh ja lite kanske ;)
#32 Haha, det låter bra. Ska börja ta saken i egna händer nu. Man fyller ju faktiskt 18 om 2 månader 😃
Hundägaren bryter mot djurskyddslagen om denne inte söker vård för sitt sjuka djur.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#34 Men beror inte det på hur sjukt sitt djur är? Man behöver ju inte gå till veterinären om djuret är förkylt? 😛
34 menar nog om djuret lider. Djur kan ju inte säga vad dom vill. Dom kan inte ta en alvedon när dom har ont osv. Det är bra starka djur.
Låter som han ätit något olämpligt om han spyr och kutar med ryggen. Är han väldigt öm om magen? Ring genast veterinär, som ovan skrivit så det inte är främmande kropp. Om det är främmande kropp är det absolut inte bra…
Najan, du är så pass gammal att du borde förstå när hunden behöver vård. Ring iallafall och rådfråga,som flera skrivit..
#35 Varför ringer du inte bara till en veterinär på en gång och rådfrågar? Det är din hunds liv som kanske står på spel. Hellre vara säker en gång för mycket än en gång för lite.
Och jo, man kan faktiskt behöva gå till veterinär även om hunden "bara" är förkyld. Det beror ju helt på vad förkylningen beror på.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Han är inte öm i magen eller någon annanstans. Jag har känt och klämt igenom hela honom, inget konstigt. Jag vet att hundar gömmer vad dom känner och om dom har ont och om dom visar det så är det allvarlig smärta, men som jag har skrivit tidigare så mår han bra nu. Förutom att han var lite lös i magen vid senaste promenaden. Mina familjemedlemmar har berättat att han har stått och nosar/ätit från marken i helgen så det kan ju vara något? Men det är tydligen fler i området vars hundar har blivit dålig i magen. Kan vara något han fått från någon annan kompis?
Jag tror verkligen ingen kommer vilja hjälpa dig nå mer när du inte ens kan ta ditt ansvar och ringa en himla veterinär och rådfråga. Ja, DU säger att hunden mår bra nu, men det kan du omöjligt veta eftersom du inte kan känna hur han känner.
Som du själv skriver, hundar döljer lätt när de har ont, och det kan vara PRECIS det han gör just nu.
Du är 17 år, kan inte dina föräldrar ta sitt ansvar för hunden så se till att du iallafall gör det.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Oj vilket påhopp, men man märker ju själv om ens djur mår dåligt. Har du djur själv? Visst en hund döljer om den har ont men man kan fortfarande se på den att något är fel, om man inte kan det så känner man inte sitt djur tillräckligt bra.
#42 Hur kommer det sig att min hund lyckades dölja sin sin infektion i klo under tiden han bodde hos sin uppfödare fram tills han kom till mig och började halta, om det nu vore så lätt att se? Under den tiden hade han inte gjort något för att visa smärta eller liknande.
Jag tycker bannemig att du ändå kan RINGA vetten, det kostar knappast 1000kr att RINGA och rådfråga.
-
Om du inte ringer nu, se hur han mår under natten och håll ett vakande öga på honom. Om han fortfarande/är sämre rådfråga med veterinär i morgon. Det låter inte direkt som någon "magsjuka", tror jag, som är vanlig. Symtomen låter inte alls bra som han hade innan. Titta tempen på honom innan ni går och sover skulle nog vara bra också.
Titta på hur han tittar med mera då du klämmer på honom efter nån reaktion.
Och märker man att det är någonting som är fel, så gör man någonting åt saken - man kontaktar en veterinär
#43 Min hund har i sådana fall så pass mycket tillit till oss att visa när han mår dåligt.
#44 Jag vet att det är ingen vanlig magsjuka han har. Han mådde helt klart dåligt tidigare idag. Jag stannade hemma ifrån skolan idag för att se till att han inte blev värre. Jag sitter upp nu för att hålla koll på honom så det är lugnt. Tempen är bra :)
#42 Ja jag har och har haft ett flertal olika djur hela livet, där inräknat 3 hundar så jag vet vad jag pratar om. Och nej, man kan inte alltid se om något är fel, hur bra man än känner sitt djur. Det var ju himla fel för några timmar sedan, och bara för att han verkar må bra nu så är det inte säkert att han gör det. Och även om han faktiskt mår bra nu så finns det en risk att det som hände tidigare händer igen, så det är väl bättre och ringa en veterinär och fråga vad denne tror att det beror på? Du sa ju själv att du behöver läsa på om olika sjukdomar, och även börja ta mer ansvar, så varför visar du inte oss alla att du kan det också?
Det är aldrig någon idé att vända sig till ett forum och be om hjälp när du inte sedan tar emot hjälpen du får. Folk kommer fortsätta protestera.
Vår hund punkterade ögat och han var uppenbarligen i extrem smärta men skrek inte eller nåt, och han är ändå en väldigt vek hund. Min andra hund bröt av klon vid tån och haltade bara trots att pulpan var helt blottad.
Hundar döljer smärta in i det längsta, då dom skriker har det gått för långt. Om hunden går med skjuten rygg så har den ont.
Det handlar inte om tillit utan instinkt på djur överlag. Om man tänker på flockdjur i naturen så är det så att den som visar på smärta så känner de andra det och då blir djuret offer för att flocken inte har råd med en sjuk flockmedlem. Luddigt förklarat men jag kan ta ett till exempel.
Samma hund (klippkort hos veterinären har hon;)) fick ju operera bort en tand för den var kluven på mitten. Hon hade ätit, gnagit på ben och varit som vanligt innan jag upptäckte det när jag kikade igenom hundarnas munnar en dag. Det var alltså en halv tand där så hela kärnan i tanden blottades. Hon hade inte visat på någon smärta alls men veterinären sa det när vi kom dit med henne att hon måste ha haft RIKTIGT ont av det där men att de flesta hundar inte visar det.
Vi gör inga påhopp mot dig utan vi försöker hjälpa dig för att du frågade om hjälp. Vi ber dig att kontakta veterinär för att vi inte har samma kunskap som veterinären och kan varken röntga, medicinera eller ge någon diagnos.
#47 Men snälla, varför skulle jag behöva visa dig/er någonting? På ett forum ber man om råd, det är precis vad jag har gjort och lyssnat har jag också gjort. Jag har klämt och känt igenom min hund, jag har tagit tempen, vakat över honom och aldrig lämnat honom med blicken. Jag har rådfrågat med min familj och mina djurkunniga kompisar också som har kunnat se honom. Visst det var dumt att inte ringa till veterinären direkt, men man lär sig alltid något och jag tror att vi lär märka om han är döende eller är jättesjuk.
Nej, det är aldrig bra när ett djur ändrar beteende så som han har gjort idag och jag har försökt få min mamma att åka till veterinären med honom men hon kom inte hem förrän vid 18 och då mådde han bra så hon ville inte. Hon sa först att hon skulle komma hem vid 13 så det blev ett missförstånd. Herregud att man ska få sådana påhopp!
MEn du det är inga påhopp! Vi ger det bästa rådet vi kan och det är att ringa veterinär.
Vi klankar inte ner på någon här utan du bad oss om råd och vi ger dig våra råd. 99 procent sa att du skulle ringa veterinär men du gjorde inte det. Då finns det inte så många mer råd att komma med eftersom du redan har känt igenom honom.
Vi försöker att hjälpa till och det är ett litet påhopp av dig att säga att du får påhopp av oss. Om vi inte hade brytt oss så hade vi inte skrivit något över huvud taget.
Sen attvissa är lite vassa med orden.. Ja. Det är ett forum och då blir det oftast så tyvärr.
Du har varit hemma från skola idag,skriver du. Hann du inte ringa ett enda samtal till veterinär då?! Och nej, det är inte alltid man märker om ens hund är döende. Han kan ha något invärtes (tumör?),han kan också ha fått i sig gift (som orsakar symptomen du beskrev). Dom flesta hundägare skulle ha ringt för länge sen. Men du sitter hellre och klagar över påhopp..
Jag bör nog nämna att folk varit lustiga och lagt ut köttfärs med glykol och andra roligheter lite varstans i Sverige och om min hund hade gjort så som din vovve hade jag åkt i ilfart till vetten eftersom han kan fått i sig något sådant.
-
#53 Whaat? Har jag inte hört om. Normala människor….
#54 Ja, det har hänt i Göteborgstrakten och även någonstans runt stockholm om jag minns rätt, antagligen fler ställen.
-
#53 Ja,exakt, min tanke också. Och det värsta är att hundplågarna ger såna vidriga tips till varann på fb.
Najan,även om hunden är frisk imorrn, ring ändå och beskriv symtomen han hade till veterinär.
#56 Men va i hela friden… Fy farao för sådana personer.
-
Jag som ofta har hundarna lösa … >_< Vilken tur att jag vet om detta nu i alla fall.
Har även under åren varit köttbullar fulla med glas i rastgårdar och annat. :/

#53 i Borlänge har dom också lagt ut :-/
Usch.. ingen som vet något om Örebro?
Du skriver att du behöver lära dig mer om hundsjukdomar och inte lita på din mamma, då ställer jag mig frågan till hur du kan vara säker på att inte en veterinär behöver kontaktas? Om du saknar kunskapen så kan du inte känna igenom din hund och avgöra att hunden är smärtfri. Hunden kan visa så små signaler för smärta vid beröring att endast en kunnig kan se dessa. Och palpera buken kan du inte heller göra för att avgöra om det finns något på tillväxt tex tumör eller om buken är svullen.
Detta kan absolut vara ett virus som bara ger kräkningar, magknip och diarré och går över om någon dag. Men det ÄR ändå inte ok att låta sin hund gå och ha ont, för du vet helt enkelt inte vad som orsakar problemet. Jag skulle dock inte heller åka in akut om hunden visar magknip och mår bra mellan gångerna. MEN om det upprepas och inte ger med sig inom de kommande timmarna så hade jag inte tvekat. Så om din hund fortfarande visar tecken på smärta så fattar jag inte hur ni kan avstå veterinärkontakt. Det minsta man kan göra är att ringa en veterinär och fråga om råd. Kanske går det magsjuka i ditt område!
För hundens skull hoppas jag att det bara är ett virus eller något hunden ätit som orsakar ond mage, en dag. För om det är något värre så får han lida i onödan bara för att hans ägare inte vill hjälpa honom. Gissar starkt på att oviljan att ge honom veterinärvård ligger på det ekonomiska planet.
#42 Ja du som djurägare märkte att hunden mådde dåligt, du var hemma från skolan men kontaktade inte veterinär.
O andra sidan är hundar fenomenala på att dölja smärta, du kan känna igenom hunden flera ggr om utan att den visar var den har ont.
O du, jag är inne på hund nr 13, har haft mjölkkor, får, getter, fjäderfä, hästar mm, var det något mer? Javisst ja väldigt många katter har det blivit under åren.
En RIP hund blev halt på ett framben som sso började förtvina, det tog över ett år att hitta vad som orsakade det, han undersöktes av några av landets ledande ortopedspecialister. Det var först när det var två stycken samtidigt som undersökte honom, en som gick igenom hela rörelseapparaten o en annan som ägnade sig enbart på att titta honom djupt i ögonen. Vid en viss extrem vinkling av huvudet så såg vet en reaktion i ögonen som tecken på smärta. Det var en nerv som var i kläm mellan nackkotorna.
Hundar kan dö på ett par timmar för att deras ägare inte inser att de är väldigt sjuka.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Okej, inte läst hela tråden nu, men följt lite. Men hur kan det vara så svårt att åka till en veterinär. Det är ju på ägarens ansvar om ens hund mår dåligt så åker man och kollar/ringer och frågar. Inte tar egna slutsatser att ens hund mår dåligt men ändå bra och inte behöver vård.
Min åsikt.
Håller helt med dig #65
Åk in på än gång!
Jag håller med övriga att TS i alla fall borde kontakta en veterinär, men jag förstår inte vad caps och svordomar gör för nytta. Jag förstår att folk blir frustrerade men att skriva på det sättet tror jag bara ger motsatt effekt :-)
Jag tycker det låter som "främmande kropp"… Och då är det illa.
Jag hade ringt veterinär på en gång. Och jo, hundar är mycket duktiga på att dölja smärta. Min hund döljer smärta väldigt bra, han har haft väldigt ont men det har inte märkts ett dugg på honom. Men när allmäntillståndet är förändrat så ska man alltid ringa enligt mig!
Jag hade struntat fullständigt i min mamma, tagit bussen/cyklat, vad som helst om hunden hade mått så dåligt som du beskriver. Ska hunden behöva lida för att din mamma är trångsynt?
Med tanke på att TS uttrycker sig såhär i #4 : "det jobbiga är att i perioder mår han bättre.", när folk rått henne att åka till veterinären, så tror jag att TS är mer intresserad av att slippa åka till veterinär än att hunden ska må bra.
Hur kan det vara jobbigt att hunden mår bättre i perioder? Är det ett skäl till att inte ens rådfråga veterinär? Är det de bra perioderna som gör att TS inte åker till vet?
Jag tycker att TS har en märklig attityd här och svänger sig fram och tillbaka. Håller med vallhund (#34) som i någon post skrev att man som djurägare bryter mot lagen när man inte ger sitt djur vård.
Så, TS, vi får väl hoppas att dina och din familjs försök att slingra er ur ett veterinärbesök inte i slutändan kostar hunden livet.
Tillägg: Ja, jag har läst igenom hela tråden och tycker att det framgår ganska tydligt att du och din familj helt enkelt inte vill ta hunden till veterinären, TS.
Jag tror att TS har förstått nu att alla tycker att hon ska ringa veterinären. Även om hon snart är myndig så är hon trots allt minderårig och det är hennes föräldrar som ansvarar för hunden. Tycker hon får lite väl mycket skit nu.
TS. Lycka till med hunden. Hoppas du ringer och får hjälp eller att dina föräldrar tar det beslutet och hjälper dig.
Hur mår hunden nu? vågar du skriva här mer? Som vanligt är det lätt att döma ut andra från andra sidan skärmen.
Hunden mår bra, enligt det han visar. Vi har svällt honom i 24 timmar så han var hungrig som en varg nu när han fick middag igen ^^ Han är som vanligt. Han hade troligen magknip
Troligtvis en hund som gillar att stoppa i sig onyttigheter. Ni får ha extra koll när ni är ute och går med honom eller vad ni har för saker framme inne. En dag finns annars risken att det inte är nåt som kommer ut andra vägen…
/Elisa
#76 han kan stå och nosa hela dagarna ute och jag har märkt nu också att han står väääldigt ofta och slickar på ställen han nosar på. Jag har dock alltid trott att det har varit någon tjejhund som löpt eller kissat där det är inte förrän på senare tid som jag tänkt att det kanske är något annat så idag fick han knapp sätta ned nosen i baken.
Det är nog en kombination. Nosa och slicka gör gärna hanhundar.
/Elisa
#78 han är absolut inget undantag ^^
Ringde du veterinär och berättade symtomen? Även om han nu är frisk,så är det bra och få veta vad veterinär tror .Kostar bara ett telefonsamtal att ringa och höra..
#81 👍
#80 Jo jag vet. Jag tog upp det med mina föräldrar idag och jag sa att jag ville ringa och rådfråga åtminstone men svaren jag fick var "de tar betalt för att ringa" " allt de kommer säga är att man ska åka in" bla bla bal. Ni får inte tro att någon i min familj är djurplågare av någon sort för det är dom inte, vi gör verkligen allt för vår lilla vovve.. Om jag skulle åka in eller ringa själv så skulle jag själv behöva betala och jag har inte så mycket pengar.
Nä nu blir jag lite arg faktiskt! Hur kan du säga att ni gör allt för eran lilla hund när dina föräldrar inte ens kan lägga 25kr på ett samtal till en veterinär? Om ni inte har råd med det så tvivlar jag på att ni har råd att ha hund.
Jag håller med #83. Är det inte bättre att ni säljer hunden.. om ni inte ens kan betala några kronor till hundens vård!
Stackars lilla hund