Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1053 ggr
Hiro
0

Bortanför utseendet

Vilka raser skulle du kunna tänka dig ha om de inte såg ut som de gjorde alltså bara med tanke på egenskaperna och varför?

[tk1971]
0

Jag skulle nog kunna tänka mig en sheltie. Men jag vill inte ha pälsen…

EmelieSofia
0

Hade du vänt på det kunde du fått många mer svar av mig 😃 Finns många fina som man inte ens vill ta i med tång…

Försökte  verkligen tänka ut en och det närmaste jag kunde komma är hovawart. Perfekt psyke men är liiiite för smal och spetsig för min smak. Men den är fortfarande väldigt fin!

russin
0

Jag hade kunnat tänka mig en korthårig eurasier - om det fanns😃

htt
0

Om det inte vore för utseendet så kanske en såndär terrier som är klippt så det ser ut att den har en bula på huvudet, ni vet? ;)

[tk1971]
0

#4: bedlingtonterrier? (de som ser ut som ett får)

Hiro
0

Jag hade kunnat tänka mig en mops, jag tycker de verkar ha fint temperament men tja. Nosen. Labben hade varit mer attraktiv ifall de hade spetsiga öron haha xD

Mysisa
0

Nu går jag enbart på egenskap när jag väljer ras så det var en svår fråga… Väljer jag bort pga utseende så är det för att utseendet är ohälsosamt för hunden. Tex mops, bulldog shar pei osv

minavitas.wix.com/kennel

StarletCobra
0

New foundland, Leonberger, Old english sheepdog, Mastiffe, Labrador och Golden retriver….

StarletCobra
0

PS: För jag gillar deras sätt, mentalitet…. alt med dem, de stämmer så bra in på mig som person. 🙂

Em_
0

Broholmer, de är lite för stora
Cane Corso, de kunde haft liiite mer näsa. Varierar iof mycket mellan linjer.
De flesta raserna i grupp 9, det är alltid någon proportion som är lite för mycket

Wellcraft
0

Pudel, underbara hundar. Men utseendet tilltalar mig inte alls.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[tiffitott]
1

Svår fråga, jag går på egenskaper och inte utseende när jag väljer hund. Däremot finns det många vackra hundar som inte alls passar mig.. 

Jag skulle dock gärna vilja ha en VH i mer praktisk storlek, tycker dom är liiite i största laget om man vill ha flera hundar. Men jag gillar ju deras storlek också. ;)

Jespersen
0

Håller med #11. Sheltie hade jag nog också kollat mer på om det inte var för pälsen.

Sugar Mist
0

Shar Pei.

-

Emelie
0

#1 och #13: Dags att avla fram en korthårig Sheltie? 😉

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jespersen
1

#15 Ja, verkar så! ;) Fast det finns ju massor av trevliga korthåriga raser redan så det kanske är lite överflödigt :)