Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 3633 ggr
Gasoline
0

Hundgård, erfarenheter?

Någon här inne som har några erfarenheter utav dessa typer utav hundgårdar? http://www.lundhs.com/?gclid=CP62uau4zroCFdCXcAod7RQAKg För och nackdelar om man jämför med en hundgård byggd av någon form av hönsnät/burnät?

felzena
0

Har inte någon erfarenhet av Lundhs hundgårdar. Jag har istället byggt en hundgård själv av hönsnät och det har fungerat super då jag själv kunnat bestämma exakt hur stor den ska vara etc.

Fördelar men att välja Lundhs hundgård är att man slipper allt jobb när den redan är ''färdigbyggd''.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Gasoline
0

Förlåt om jag uttryckte mig knasigt, ville mer veta för och nackdelar mellan de olika typerna; hemmabyggd i nät samt färdig "byggsats". Inte just specifikt deras hundgårdar. :-) Finns det bara fördelar med byggsatser då det är mindre jobb eller saknar de något? Förutom underlag, tak och liknande.

felzena
0

Jag har bara erfarenheter av bygga en egen hundgård och jag tyckte det funkade bra. Byggde ihop min hundgård med ett förråd där min hund har hundkoja, sedan när jag skaffade en till hund byggde jag en tunnel genom förrådet ut till en till hundgård. När jag skulle bygga ihop det med förrådet var det en fördel att bygga själv då jag kunde välja storlek och hur många sektioner som krävdes etc.

Jag är faktiskt inte så insatt i vad som exakt följer med i en byggsats, det beror nog också på vilket företag man väljer att köpa ifrån. Du måste även ha en plats där hunden kan söka skydd, alltså en hundkoja som du kan välja bygga själv eller köpa beroende på vad som passar dig bäst.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

vallhund
0

Jag köpte hundgårdsgaller på rulle: http://cheezburger.com/592534528

Jag har kuperad bergstomt så det går inte med färdiga sektioner. Jag handlade på Bondmorans, två rullar på 25 m + 2 dörrsektioner. Byggde runt huset med hundlucka (Lyaluckan) in till huset så hudarna kan gå in o ut som de vill.

Jag hittade dit från lantbruksnet.net o valde rubriken hundgårdar. Finns många tillverkare där, värt att kolla där.

Har man kontakter/tur kan man hitta begagnade sektioner av stängsel som används runt byggarbetsplatser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Agda
0

Hundgårdssektioner har vi nu, och jag tycker det är jättebra! Tidigare hade köpte vi hundstängsel på rulle (som detta), vi hade en finsk stövare som slet och drog i maskorna tills han gjort ett så pass stort hål att han tog sig ut. Sektionernas galler går inte att göra så med.

När pappa fixade vår nuvarande hundgård så lade han något slags fiberväv på marken och sedan fyllde han på grus, detta innan sektionerna sattes dit. Våra gamla hundgårdar stod direkt på marken, rymningsstövaren lyckades gräva sig ur någon gång också😛

vallhund
0

Gjutjärnsgaller är bra botten för att förhindra grävande rymmare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.