Förstoppning?
Hallå!
Nu mitt i kaoset med min Cane corso med utfall, träning och allt vad det heter så har den andra hunden här hemma gått och blivit förstoppad.
Det började i morse när jag skulle gå ut med dom att jag såg hur hon försökte bajsa fast det inte kommer något. Det kommer som en liten vätska bara i slutet.
Så fortsatte det. Har gått och gått och gått med henne för att få igång magen och hon försöker bajsa hela tiden fast det inte kommer något. under en av promenaderna så kom det en liten bajs som var stor som en harplutt men sedan inget mer. Om jag minns rätt så väger hon ca 25-27 kg och är 7 år. Hon har ingen feber och äter och dricker med god aptit. Dock ser hon lite deppig ut och har svansen mellan benen när hon står still.
Hon har kräkts en gång.
Vad tycker ni? Borde man kontakta veterinär eller avvakta tills i morgon. Hon är pigg och traskar på glatt på promenaderna.
Det känns som att jag har bara otur med mina hundar.:/
Eftersom hon har kräkts och är förstoppad misstänker jag direkt att något fastnat i tarmen. ring och rådfråga veterinär direkt.
Har ringt veterinär och ska åka till strömsholm nu. Puuhh.
Vad tråkigt hoppas de inte är ngt allvarligt
Håller tummarna!
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Kom hem nu från sjursjukhuset.. Utan hund. Röntgen visade vad jag misstänkte. Märgbenet som hon fick hade hon bitit loss flisar av och hon var förstoppad i hela tarmen med benflisar i avföringen. förstoppningen var ända upp till magsäcken. Dom ska ringa i morgon. Hoppas på det bästa men det var ovisst hur länge hon är tvungen att vara kvar och om tarmarna har klarat sig.
Nu får det inte hända fler saker. Och aldrig mer ska jag ge någon hund märgben igen.:/
Jättebra att du åkte in! Hoppas din vovve kryar på sig snabbt!
Måste kännas fruktansvärt tungt för dig :( Här hålls alla tummar och tassar för att det ska gå bra för er!
Tack! Jag uppdaterar så fort jag vet något:)
#7 Det är fruktansvärt. speciellt när det var vi som gav henne benet så vi satt i bilen med den största ångesten man kan ha kanske. Ingen hade väl direkt trott att hon skulle lyckas gnaga av flisor och svälja dom.
Tänkte avvakta tills idag egentligen. men när vi såg röntgenbilderna så kände vi att det var en jäkla tur att vi åkte in på en gång. Det var bajs i hela tarmen ända upp till magsäcken. Stackars snuttan…
Var det ett rått märgben?
Åh, vad jobbigt 😕 Hoppas hon kryar på sig!
Ha en trevlig dag!
Har haft en hund (tillsammans med två andra) och alla 3 fick käka märgben med ändknotor på. Två fick aldrig problem oavsett bensort, men denna kortare bulldogg fick tvärförstoppning ? Hade aldrig hänt förr eller senare.
Blev en heldag på djursjukhuset med vattenlavemang…..det var som cement i tarmarna av fint "bengrus". Alltså inga flisor över huvud taget, utan bara som grovt sand av ben. Henne fick jag vara väldigt försiktig med vilken typ av ben hon fick efteråt.
#11 ja. Det är inga problem med den andra hunden men tog bort hennes ben för säkerhets skull i alla fall.
Veterinären ringde idag. Hon hade då inte lyckats bajsa något och dom hade kört med dropp och olja. Ikväll skulle dom köra lavemang och hon får bli kvar över natten.
Hon har veterinärskräck också. dom sa att hon var väldigt orolig.
Min sambo är så ledsen. Men hon finns nu på strömsholm så det är skönt att lämna henne just där i alla fall.
#12 Naaw. Stackars vovva!
Jaa vi hoppas att vi får hem henne i morgon.
Håller tummarna!
håller också tummarna!
Åh nej, vad hemskt! Håller tummarna på att allt går bra :/
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Här hålls alla tassar o tummar!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Veterinären ringde idag. Hon blir kvar i natt igen. Det hjälpte inte så mycket med lavemang.
Hur har det gått!?
men gud, stackars hund. De måste ju snabba sig lite för hundens skull tycker jag.
Vi fick komma och hämta henne dagen efter jag skrev sist. Dom sa att hon hade diarre av lavemanget(hon hade på kvällen innan börjat bajsa) När vi hämtade henne så försökte hon trycka och trycka men det kommer knappt nå bajs. Vi blev lite halv skeptiska. Men vi tog hem henne och nu har hon börjat bajsa som vanligt. Dock fortfarande lös i magen och jätte trött efter allt men hon är på bättringsvägen och äter antibiotika nu :)
Vad skönt!
Det roligaste var ju vad dom skrev i papprerna om eftervård. ''Försök att undvika dessa ben i fortsättningen''
Hahahaha NO SHIT ?
Hon har varit slö ända sen hon kom hem. Nu börjar hon piggna till lite men med den veterinärskräcken som hon har och så fick hon bli kvar där 2,5 nätter.
Sista antibiotikakuren är i morgon.