Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 911 ggr
star966
0

Vad ska jag göra ! :(

Min valp på Åtta månader Bara piper,Skriker och Skäller så fort jag inte är i närheten. Om jag går fem meter ifrån henne får hon panik. Hon kan skrika i flera timmar. Det är jätte jobbigt! Jag kan inte alltid vara hos henne. 

Vad ska jag göra :(

[Sweetmimo25]
1

Det gjorde vår hund också sitt fem meter ifrån henne, och sedan när hon slutar pipa jag  vet det kan ta 30-1H men aa iaf när hon slutar pipa ger henne lite skinka eller något hund godis hon gillar om inte det funkar så vet jag inte:/  eller så börjar du med 2-5 m sedan går du bara längre och längre och tillslut kanske hon kan vara ensam, alla hundar kan inte  vara ensamma.

star966
0

Tack för svaret! Jag känner mig så dålig hundägare när jag måste lämna henne :(

Ellenor123
1

Har du ensamhetstränat henne? Man bör inte lämna en hund ensam förrens den lärt sig att vara själv hemma utan att få panik eller ångest. Oerhört stressande för hunden.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Fridaaaa
3

Du har precis fått hem hunden. (antar att du menar din 8 veckorsvalp? Eller har ni fler hundar?). Och då känner kanske valpen trygghet till dig nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

star966
0

Jag har bara henne. När inte jag är hemma så är pappa hemma (eftersom att jag bor hemma) Men det spelar ingen roll. hon vill bara vara med mig.

Fridaaaa
0

#5 Men din var ju lite mer än 8 veckor, men är kanske det du menar i #0 men skrev fel?

Som jag skrev, hon kanske känner trygghet till dig nu, ny miljö fortfarande och så?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

star966
0

Jag tror hon känner sig ensam. Hon blev 8 veckor för tre dagar sedan. 

Jag skrev fel Det skulle stå Veckor

[elmaek]
2

Oj.. inte undra på att valpis gnäller och ''gråter''! Hur tror du att en 8 veckors hund skulle bete sig? :P Real life dude! Bara ge henne närhet och trygghet och om några veckor kan du börja ensamträna! Man är så sjukt låst i början, så tro inget annat :P

star966
0

Haha blev bara så orolig :P

[elmaek]
3

#9 Läs på om hundar är mitt tips :P Så kommer det underlätta när ''allvaret'' kommer igång.. när det är dags att hålla fast vid regler osv, när unghundslivet kommer osv.