Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1196 ggr
FannyGoldfish
0

Stolt Husse & Matte!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få dela med mig av min duktiga lilla Borzoi kille, han är 6 månader och inte allt för mycket miljötränad tyvärr. Vi bor mitt ute i skogen och har haft de svårt att ta oss iväg till bra ställen att miljöträna! Så var lite nervös över att ta bussen med honom in till stockholm, men jag hade ingenting att oroa mig för visade det sig! 

Igår åkte Dino buss för första gången i sitt liv, Bussen var överfylld,  varm, andra hundar satt gnällde, barn skrek och härjade! Det var så trångt att han fick dela plats med några unga killar på golvet. Och under en och en halv timme satt min lilla Dino lugnt och fint, det var inga problem!

Inte nog med det! Alla platser och dofter var nya för honom, vi gick genom stan, rakt igenom en galleria och stötte på automatiska skjutdörrar, åkte hiss, gick förbi massvis med främmande folk och hundar utan att Dino ens verkade bry sig. Väl framme så lämnade jag honom hos min killes föräldrar som skulle passa honom för första gången. Det gick som en dans, han skötte sig utmärkt! 

Vi tog samma väg och bussar hem idag. Det gick lika bra det, lill killen somnade och tyckte inte alls bussen var lika spännande som dagen innan. Nu är både Husse & Matte stolta❤️

Praefatio
0

Duktig kille :) Kan tänka mig att han sov gott i natt…

LuLeLo
0

Vad härligt! Framsteg och duktiga hundar förgyller tillvaron :)

Tass Josephine

ratuoi
0

Åh vad skönt! Duktig hund du har.

Medarbetare på Social fobi iFokus

FannyGoldfish
0

#1 Hihi, ja han sov som en stock hela natten! 

#2 oh, ja! Vart riktigt glad denna gången då jag som sagt vart lite dålig på att miljöträna och endå så gick de så bra 🙂

#3 Haha, ja! Ibland kan han allt 🙂