Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1344 ggr
KuroTenshi
0

Border collie - smala?

Hejsan!

Jag söker mig till er med Border collies!
Min lilla vovve är nu lite mer än 1år gammal.
Han är väldigt frisk av sig, äter massor med mat och motionerar som han ska. alltid busig och springer som en tok så ofta han kan! ^^
Men han börjar bli väldigt smal.
Som sagt, inget tyder på att han skulle svälta, för han äter alltid upp all mat han serveras! Han visar inga tecken på att han skulle vara svulten, men endå är han väldigt smal. man känner hans skelett rätt väl när han klappas. jag undrar nu, är alla border collies såhär i kroppen när de är unghundar, eller har han helt enkelt fått mask?
Tacksam för svar från andra Ägare av Border Collies!
Kram!

KuroTenshi
0

Hello? Ingen som äger border collies här mer än jag? Oskyldig

[fuckingrockstar]
0

äger tyvärr ingen border men skulle vilja ha en (a)

har cocker som är väldigt matglada och en är alldeles för rund medans den andra är jätte spinkig det spelar ingen roll hur mkt dom äter dom springer som galningar och det som du sa och dom har inte mask så din vovve kommer nog att bli större när han/hon blir äldre den är ju som sagt bara lite mer över 1 år så det ska nog lösa sig ska du se :)

lycka till

KuroTenshi
0

# 2 Tack så mycket. ^^ Jag hoppas det. har en hund sen förut också, en blandras på 10år nu, som jag inte kan minnas var så här smal. man blir ju lite orolig..

lill-jarven
0

Har en blandistik som är 50% BC.. hon är 1år och 3mån. Hon har varit väldigt tunn men det beror nog mest på att hon är dålig på att äta. Har fått upp henne i vikt nu med hjälp av våtfodret "Fodax". :) Ger ni honom högenergifoder?

Ni kan ju pröva avmaska för att se om det hjälper men ibland är det nog så att vissa hundar är tunnare än andra. Våran ena bichonhane var rätt tunn tills vi kastrerade honom ^^ Tror att hormoner spelar in en del också, BC är väl dessutom en ras som är känd för att vara lite översexuell? ;)