Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 556 ggr
Gaiezza
0

Rashjälp?

Nu är det så att vi är sugna på en till hund då vår andra har fått svagare intresse för agility och fördrar mer att springa i skogen och hoppa, vilket jag accepterar.

Söker en hund som kan tränas i lydnad, agility, skydd och är lojal.

Har tillgång till Solna-Sundbybergs brukshundsklubb, mycket skog, motionsspår osv, mamma jobbar hemma på dagarna och kan ta ut dem i skogen och när jag är hemma så tränar jag dem vissa dagar och tar med dem ut på springturer. Dock får den inte vara för långhårig, det går mamma crazy på.

Har funderat på Belgisk Vallhund? Kommer läsa på mer on den dock så jag verkligen vet vad det är för hund jag skaffar.

Några andra förslag? Inte Schäfer dock.

Bacon, svaret är bacon. 

Mr_Si
0

Vill du ha en hund att träna skydd med är det väll Schäfer, belgisk vallhund (främst malinois vad jag hört) och eventuellt rottis och dobberman som gäller. Vill du inte ha schäfer så är väll min tanke en malle men läs och tänk innan du bestämmer dej…. vad jag förstår så är det MYCKET hund.

Hiro
0

Malle och schäfer är väl de bästa skyddshundar man kan skaffa (individsskillnader, finns bättre av andra raser men jag hoppas ni förstår vad jag menar?) och om schäfern går bort är det mallen kvar. Mycket mycket hund i en malle så läs på ordentligt