Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2831 ggr
bellisan
0

ni med både katt och hund

Ni med både hund och katt hur gör ni med matskålarna? Tänkte om ni har katternas matskålar högre upp så att hunden inte äter av kattens mat eller hur gör ni?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Lamina
2

Katternas mat står på skrivbordet där hunden inte kommer åt. Men jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska hindra katterna från att äta hundens mat…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

CatchFatch
1

Vi har våra katters mat på en bänk i tvättstugan. Stod tidigare i köket men hunden lyckades alltid dra ner det med framtassarna.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Wezza
2

Hundarna har sin mat på golvet och katten på bänken, dock når ju Smiley den ändå men hon tar aldrig den, oftast…

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[babsaan]
0

Mina hundar och katter har sina skålar på golvet och alla äter av allas mat, och det fungerar bra.

fridaaocrazy
1

Kattens på diskbänken oh hundens på golvet :) har man inte plats/vill inte ha kattens på diskbänk/bord så kan man ju skära ut ett hål längst ner på ett komposttgaller, tillräckligt stort för att katten ska komma in, men liter nog för att hunden inte ska kunna komma in (funkar endast till störta raser tehe). Tar lite mer plats men tycker man det är ohygieniskt att ha kattmat där man själv t.ex. Lagar mat så är det ju en smart lösning :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Oshibwa
0

Jag hade alltid kattmaten uppe på garderoben. dom låg ju alltid där och sov så varför inte liksom?^^ Och hunden såg ju inte maten heller.

BettySue
0

Kattens mat är uppe i kattens klätterträd, och hunden får mat en gång om dagen och äter det på en gång :)

emin
0

Vi har katternas mat i nere i källaren, med en grind för trappen så hundarna inte kan gå ner. Katterna tar sig igenom spjälorna på sidan av själva trappen så det är perfekt! :)

LitenPyssling
0

Våra katter har en varsin skål och alla tre står på ett egna ställen, ena i vardagsrummet på en bänk och de andra två står inne i sovrummet i en hylla på andra planet och den andre står på fönsterbrädan.

Hundens skål står i köket där katternas ena vattenskål stog förut, hunden har en liten upphöjd ställning för mat och vattenskål så katterna har fortfarande sin vattenskål där samt en vattenskål på andra plan i hyllan i sovrummet. 
Hunden kommer inte åt någon av matskålarna förutom sin egna.

Anser att var och en ska få äta ifred även om hunden inte finner några problem om en av katterna kommer fram och dricker samtidigt som han äter, katterna bryr sig inte om en annan katt kommer och äter tillsammans med de men här får de inte fri tillgång heller utan det är individuella givor så det funkar inte överhuvudtaget att de äter ur samma/varandras.
Finner heller ingen vettig anledning att man ska trycka ihop katterna och hunden vid mat oavsett hur bra de går ihop vid tillfället/annars.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Belimas
0

Katten har sina skålar uppe på en bänk, har en liten hund så hon når inte upp.

reverse
0

Både katten och hunden har sina matplatser på golvet i köket. Lärt hunden att inte ta kattens mat på samma sätt som jag lärt honom att inte ta mat från bord, bänkar, soptunnan osv.

//Lina

Fridaaaa
0

Har katternas matskålar i badrummet :) När vi får hem valpen lär vi få sätta upp maten tills den lärt sig att låta bli :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jetaime
0

Katten har sin mat uppe :)

Tidigare hade vi faktiskt katternas mat nere på golvet, och den gamla hunden rörde aldrig den… Men när vi skaffade labben så fick maten åka upp… det var visserligen rätt längesen nu. Men den står väl bra där uppe på bänken ;)

jackiejohn
0

Katterna har sina skål i badrummet och hunden sin i köket, han får inte gå in i badrummet mer än när han ska badas. Funkar kanon! Har alltid haft kattmaten så inget nytt ställe direkt :) Sen finns det aldrig mat i kattskålen när de är ute om dagarna, katterna däremot smaskar gärna på en matpelle från hundskolan när han får mat och det rör honom inte i ryggen :)

Noa-Nisse
3

Katten har sin matskål på micron i köket högt uppe för att min hund har en giraffhals och kameleont-tunga som når ALLTING :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

[_annaH]
0

På trappan ligger katternas matskål. Vi la skålen där av en slump och båda hundarna  ogillar att gå i trappan så de struntar i maten. Ligger katternas matskål i badrummet så sitter de på trappan o väntar tills vi lägger skålen där.

[FridaGenborg]
0

Vi tog bort en skåplucka (på nedre plan) där katterna har sin mat och hoppar ut och in som dom vill. Eftersom vi väntar hem en ganska liten valp så kommer detta funka tills vidare :)

Allumania
0

För stunden har både hund o katter matskålar på golvet. Men vi ska flytta skålarna upp på bordet bara kattorna hoppar obehindrat upp på bordet. (Dom är kattungar) Hunden äter kattmat endast sällan .

Mr_Si
0

Katternas mat på en byrå i vardagsrummet och hundens mat i en aktiveringsboll, de delar på vattenskålarna i köket :)