Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1217 ggr
[TeamGolden]
1

Mjölk

Nu har jag stött på samma sak på ett par olika forum, att man börjat ge sina hundar lite mjölk t ex och vad jag förstått laktosfri, detta hör ihop med vad jag förstått det att man Barfar. Men måste verkligen få fråga när vargen/hunden i sin naturliga miljö (biologiskt Anpassad Rå föda) får tag på mjölk? Den mjölkar ju knappast kor i hagar (😂) och om vargen t ex fäller en tacka eller ko så dricker/elr ''äter den upp'' tackans/kossans ljuver verkligen?! Kanske är en väldigt konstig tanke men undrar verkligen, varför ger man sin hund mjölk?

Sugar Mist
4

Har aldrig stött på någon som ger sin hund mjölk, vad i hela friden..

-

Fenix_Chicci
0

Ger inte mjölkprodukter. Ser ingen anledning till det. Visst kan de få smaka en ostskiva ibland men inte som mat. 
Om det är direkt skadligt kan jag inte svara på men tror inte att det tillför något gott iallafall.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Mysisa
0

Nej inte ger man hunden mjölk om man BARFar. Mjölkprodukter är inte bra för hundmagar, såvida hunden inte är valp o det är hundmjölk då

minavitas.wix.com/kennel

Fenix_Chicci
0

#3 Finns vissa som barfar som ger mjölkprodukter, tex kvarg, keso eller yoghurt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[fabienne]
0

Att ge en hund mjölkprodukter som en del av fodret "bara för att" verkar i mina ögon ganska onödigt. Jag tror inte det tillför något bra, utan snarare att det kan ställa till problem. Mjölkprodukter hör definitivt inte in i biologiskt anpassad föda. Och rå är den ju oftast inte heller.

Jag gav dock min klådhund ett par tsk kvarg om dagen under en tid eftersom det tydligen hjälper till att rena levern och hjälper bukspottkörteln med enzymtillverkning. Det kändes lite underligt att ge. :)