Behöver skriva av mig.
Jag har en tenta imorgon och min hundvakt meddelade mig sent idag att hon inta kan ta min hund imorgon. Inte en chans att jag kunde ta honom till mina föräldrar med den korta varsel. Alla hunddagis i närheten var också fullt på strötider. Vi hade planerat långt i förväg att hon skulle ha honom just den dagen för att den här tentan är viktig. Om jag bara fick veta det imorse eller igår så skulle det inte vara några problem. Jag har inte heller några bekanta som kan ha honom. Men jag får väl lära mig att söka efter flera hundvakter så jag har backup tills träningen ger utdelning.
Min hund lider av stor separationsångest och det här känns som ett stort bakslag. Jag har planerat att försöka göra tentan på så kort tid som möjligt, men jag vet ju att han ändå kommer stressa och må dåligt. Usch, vad gör man i en sån här situation?
Känner mig som en otroligt dålig ägare om jag lämnar honom när jag vet att han mår så dåligt av det.
Om du skriver var du bor kanske du har tur och hittar någon som kan ta honom. Riktigt jobbig situation. Lycka till på tentan! Försök fokusera på den ändå!!
var bor du?
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Östersund! Jag har tenta mellan 08:00- 13:00, planerar att göra klart den tills klockan tio ungefär.
Hur gammal är hunden?
Har du någon bur? Denna brukar som regel ge en större säkerhet, detta kombinerat med gosedjur/leksak och ben, sedan kommer han säkert lugna sig och sova efter en stund.
Ta det lugnt på tentan och låt den ta den tid det tar, har svårt att se att hunden skulle ta skada av att vara ensam en dag.
Vart bor du? Kanske finns det någon är inne som kan hjälpa dig? En tenta är verkligen inte något man ska stressa sig igenom. Förstår din ångest!
Eller tidigare, borde nog inte vara några problem. Men det är ju hur som helst 45 minuter som minst.
#4 Hunden är 13 månader, nej buren är kvar hos mina föräldrar. Men han har sina älskade pandor :)
Jag får väl försöka tänka så att det bara är några timmar och vad är det i ett helt hundliv?
Efter tentan ska vi i alla fall åka till landet och leva livet. Jag har skrivit lappar till mina grannar om han kommer att väsnas och lämnat nummer. Hoppas de inte blir allt för störda om han för oljud.
Tack alla för era lugnande ord. Det känns redan lite bättre :)
Rias; vad roligt, är det pandorna från Ikea? Dem är vår lilla helt förälskad i, framför allt just när hon skall sova…
Vart lämnar du nummer, du får ju inte ha mobilen på under tentan… Bättre att skriva att du är medveten om eventuellt ljud men att han klarar sig och du ber om ursäkt för störningarna. =)
Som sagt så tror jag inte att hunden kommer att må dåligt långsiktigt, snarare motsatsen, "se matte kom hem igen även om hon lämnade mig en stund".
Lycka till på tentan och låt den ta den tid det tar! =)
#8 Tror att det är pandor som vi har fått från WWF för längesen. Han älskar sina pandor i alla fall, man ser honom oftast med en panda i munnen :)
På lappen, nej jag vet. Men om det var något de undrade utöver, det är nog kanske långsökt. Men jag skrev det i stundens hetta och verkade tycka det var en bra idé då…
Tack så mycket, ska göra det. Ska försöka att ta det lugnt och inte stressa.
Jag bor i Östersund, jag kan ta hunden idag. Hör av dig!