När är dom rumsren?
När vet man att sin valp är rumsren?
Min valp är 5månader och i tre veckor nu har hon kanske gjort inne två gånger? jag tycker det är att vara rumsren? när man inte behöver torka kiss och bajs varje dag
Alla definierar rumsrenhet olika, så det är bara du som kan avgöra om din valp kan kallas rumsren. Det viktigaste är att valpen förstår att man gör sina behov ute.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
okej skulle du säga att min valp är rumsren?
Jag anser att en hund är rumsren när den vet att man gör sina behov utomhus, helst säger till på något sätt att den behöver gå ut. Att man sedan är ouppmärksam och det händer en olycka är en annan sak. Varför är det så viktigt att få bekräftat från andra att din hund är rumsren?
bekräftat? jag vill veta om hon är rumsren och vad folk tycker är rumsren? så jag inte skryter med att min tös blev rumsren vid fyra månader, hon är en sheltie så lite konstigt tycker jag att det är, för uppfödaren sa att det kunde ta upp till ett år
Så länge det fortfarande sker olyckor inne för att valpen inte säger till tycker jag inte man kan kalla den rumsren.
Jag tycker att hon är rumsren! När det händer så sällan tycker jag att hunden har förstått att man gör sina behov ute. ☀️
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Jag kallar det rumsrent om det inte sker olyckor inne.
#4 Men anser du att din hund är rumsren så är den det. Sedan är det väldigt individuellt hur fort valpar blir rumsren.
När olyckor inte sker alls en längre tid då anser jag dom är rumsrena. Men sen tycker många olika, bla tycker vissa att hunden är rumsren när man inte behöver gå ut med den så ofta utan att den håller sig 5 h i sträck. Jag tyckte Enja var rumsren tidigt men då gick man även ut var tredje timma med henne 🙂 TS jag skulle säga att din valp är på väg att bli rumsren då hon fattar att man kissar och bajsar ute men det sker ännu någon olycka ibland. Och det kan bero på att du inte ser när hon är nödig med.
#5 Det finns hundar som aldrig säger till att de behöver gå ut, de vrider ut o in på sig själva för att inte kissa/bajsa på sig, är de inte rumsrena för att de har en ägare som har noll koll på deras behov?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 typ som min ena hund Melwin. Han har aldrig någonsin sagt till att han behöver gå ut, istället går jag ut med dom med jämna mellanrum, då jag inte vet om han är bajsnödig eller behöver kissa. Medans schäfern säger till, sätter sig framför mig och gnyr.
Kan tillägga att båda är rumsrena.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Min valp säger alltid till när hon vill ut:), när det har gått två timmar eller tre brukar jag gå ut iaf men är hon inte nödig så vill hon inte ut men går jag ut så följer hon gladligen ut ändå men då ska det bara lekas:)
Min ett åriga tik kan ligga och sova. När hon känner att det är kissdags så vaknar hon och går till hallen och kissar. Får vara beredd hela tiden och hålla koll på vart hon är. Håller på att bli tokig.. Inte alltid är det så utan i bland.