Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 616 ggr
Eva63
0

Rumsrenhet !

Hej igen :-)

Behöver lite tips ang rumsrenhet.

Svante är som sagt bara 8 veckor, vi går ut med honom efter lek, mat och sömn..ja,  som vi fått lära oss.

Men på natten bajsar och kissar han en hel del inne, i vårat sovrum. "han sover på golvet" Han visar inga täcken på att vilja gå ut, så vi hör inget heller. Man vaknar självmant av doften.."..Oskyldig

Ska vi börja gå ut med honom på natten ? Jag vill höra er åsikt här inne.

Mina vänner som har hundar rek det inte, då det kan bli en vana att bli rastad på natten..

Tusen tack för tips…Skrattande

AnneN
0

Rekomenderar inte att gå ut med han efter ni somnat om han inte har sagt till, men oftast är det lättare att få dom att säga till på natten om man begränsar ytan dom får vara på då dom inte vill rasta sig där dom ska sova så kanske en liten hage eller liknande kan vara en idé

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Om han inte säger till så håller även jag på att begränsa platsen. Hundar vill inte ligga där de bajsar. Så å kommer han säga till att han vill ut. På det sättet hör ni honom och kan ta ut honom.
Sedan kommer nattrastningarna försvinna sakta men säkert när han blir äldre och kan hålla sig på natten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Ja, vi hade kompost galler vid sängen där Hades fick sova. Då gjorde han inget.

Eva63
0

ok, tusen tack för tips…..

I morse kl 05 väckte han oss, glad och lekfull…full fart..2 högar bajs och 2 pölar kiss på golvet och  på tidningarna.

Gick ut med honom, men inget kom, gick in igen och vi somnade om..svante sov sen till kl 7,20..

Karmatarerskanise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja de vill ja kalla full fart, två högar o två pölar ;) Ska du prova med att stänga in honom på mindre yta?

Vi gjorde det från första dagen, och inte en gång gjorde han inna på natten. Bortsett från den gången hade fick diarre :(

huju
0

Tycker som alla andra. Avgränsa!! Jag gick ut i början på natten men tyckte inte det hjälpte, han gjorde ändå inne. Fick sen tips om att avgränsa så lite så möjligt och redan samma natt så gjorde han ingenting. Nu är han 12 veckor och har inte gjort inne på natten i över 1½ vecka.

Däremot har jag svårt att få honom att inte kissa inne (bajsa inne har han inte gjort på länge).

Lycka till.

Karmatarerskanise
0

Är han bara 12 veckor förstår ja att han kissar inne :) Hades blev inte rumsren fören vid 5 mån, och ibland har han återfall sas

Eva63
0

Tack ni snälla som ger mig råd Flört

Jag åker och köper ett kompstgaller. Och avgränsar…

Kan jag lägga hans säng där ? Den sover han sällan på pga av värmen nu. Utan vill ligga på golvet…

Karmatarerskanise
0

Du kan ju ha sängen där, men om han inte använder den så behövs det egentligen inte.