Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 4476 ggr
sophiac
0

Stockholms hundmässa

Är det någon mer här inne på iFokus som ska till stockholms hundmässa 7-8 december? Jag tror jag ska dit, men bara för att handla, titta på alla hundar och prata med lite uppfödare osv. Om ni ska dit ska ni ställa ut eller vad ska ni göra där? :)

Cazzos
2

Jag var där förra året, men missade en del från programmet. Jag gick till de olika montrarna och kikade på hundar förstås, och sen så kollade jag också på den där "uppvisningen" som de hade av de olika hundraserna där ägarna hade klätt upp sig osv 😃

Min kompis ställde ut sin hund så jag var där först och sa hej 🙂

Jag ska absolut gå dit i år igen, av samma anledningar 😎

[tiffitott]
3

Ska ställa där :)

Cazzos
0

#2 Är det din egen hund du ställer ut? Vilken ras? 😃

Qepta
0

Jag ska dit. Ska bara shoppa och kolla bland ringarna.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Beautyandbrains
0

Ska dit, mest troligt ställa om lilla damen är friröntgad 😃

*BREEDER OF DUAL PURPOSE LABRADOR RETRIEVER*

sophiac
0

Roligt att många ska dit, tycker det ska bli skitkul!

#4 Tack för en grymt bra blogg, läser den varje dag, keep the good work up :D

Qepta
0

#6 Tack så mycket! Roligt att höra. 🙂

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

thilda-
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag funderar på att åka dit med charlie :)

Mlyy
0

Kostar det någonting att bara åka dit och titta? Får man ha hund med sig då? Jag är väldigt jättesugen på att åka dit och kika! :)

Edit: Har kikat på Stockholms hundmässas hemsida nu vad som gäller för att ta med sig egen hund.

Men undrar fortfarande om det är gratis att bara åka dit och titta? :)

[TeamGolden]
0

#9 det kostar inträde, ca 150 kr tror jag

Mlyy
0

#10 Tack så mycket för svar. :)

Michaela-N
0

Ska förstås dit i år igen så klart! Och ev ställa två hundar. Vi får se.

Cazzos
0

Jag betalade 120 eller 100 kr om jag kommer ihåg rätt när jag gick dit förra året (betalade för mig själv). 🙂

[tiffitott]
0

#3 Japp. Vit herdehund :)

#9 Ja det kostar att gå in, om du inte är under 18 och medlem i SHU. 
Hund får man ta med men måste anmäla hunden i god tid innan & det kostar, ca 3-400:-

[Cras]
1

#9 förutom att man måste anmäla icke deltagande hund i förväg så är det även ett begränsat antal sådana 'biljetter' som säljs! så det gäller att vara först till kvarn. så var det iaf förra året.

själv är jag beräknad att föda barn kring det datumet så kommer inte att åka dit i år ;) kanske ska uppfödaren ta med min hund och ställa, beror lite på omständigheter då, får vi se.

[TeamGolden]
0

juste ursäkta om jag lånar tråden men vet nån hur man anmäler att sin hund ska följa med? (ska inte delta i utställning) vill göra det i god tid :)

Mlyy
0

#15 Hur får man tag i såna biljetter då? :) (för att bara gå dit att titta?)

#16 Såhär står det på hemsidan: 

"Bara hundar som deltar på någon aktivitet på Stockholm Hundmässa, till exempel utställning, lydnadstävling eller att hunden hjälper till i en klubbmonter, får följa med in på Stockholmsmässan. Det finns dock möjlighet att ta med hund som inte ska delta, förutsatt att du föranmäler detta. Gör så här:

• Kontrollera att hunden är vaccinerad enligt våra vaccinationsregler, se Utställnings- och championatreglerna nedan.
  • Betala in 350 kr/hund och dag till Svenska Kennelklubbens pg 1177-5. Ange tydligt att det gäller införsel av hund, och ange registreringsnummer eller chipnummer på hunden/arna. Avgiften avser entré en (1) av dagarna för 1 st hund + 1 förare.
  • Fyll i blanketten (du hittar länken nedan) och posta före den 18 november 2013 tillsammans med kvitto på betalning till: Svenska Kennelklubben, Tävlingsavdelningen, 163 85 Spånga.

OBS! Hundar under 9 månader får inte vara på Stockholmsmässan."

Och här är anmälningsblanketten:

http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Stockholm-hundmassa/2013/Inforsel-icke-anmald-hund-SHM-2013.pdf

russin
0

Jag tror inte det blir något åka dit för mig i år. Även om det är roligt och även superkul att stå i rasmontern, så är det svindyrt och en jobbig miljö som jag blir gräsligt trött av. Vi får se längre fram🙂

isa810
0

Kommer inte ställa ut men kommer besöka för att titta på "min" ras och få mer utställningsvana.

[[Boris Sager]]
0

Vi ska ställa ut unghundar och Ch klass.

Celia

SofieAlfred
0

Ska ställe min Beagle hane i Juniorklass på söndagen! Nytt för oss båda så det blir spännande :)

mingman
0

Jag ska åka dit men kommer nog inte ställa Fidel denna gång. Framför allt för att jag inte har några pengar över just nu. Jag är också 100% oerfaren, så vi ska nog pröva våra vingar på någon inoff i vår istället.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Vattnadal
0

Vi ska dit för att sitta i rasmontern igen, SPHKs monter och vi har siberian husky, 2-3 hundar med.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sugar Mist
0

Jag ska blinka lite extra med ögonen åt mamma och fråga om vi inte kan åka dit ändå ;)

-

reverse
0

Ska dit för att kika och handla. 🙂

//Lina

htt
0

Jag ska dit! 
Första året jag besöker mässan och kan knappt vänta, har bokat biljetterna ner till stockholm för någon dag sen och räknar redan dagarna! :) 

Jag har alltid varit avis på de som ser mässan som en självklar del av året bara, när jag aldrig haft möjlighet att åka. Men nu ska det shoppas! :D

Mlyy
0

Jag ska dit på lördagen! :D Ska dit och kika, kanske shoppa om jag hittar något. :) första gången för mig också, längtar riktigt mycket! :)

Jamie+Engla
0

Blir nog inget för oss, vi var där förra året och tog SE JW-12 titeln så jag e nöjd. Har inga hundar som kan plocka något där ändå. Engla ska inte ställas i år sa jag redan förra året och Kiara behöver utvecklas mer. Blir att ta hand om valpar istället, haft ett lysande år för mig o mina hundar utan att ens åka till Stockholm och My dog. Sista två utställningarna blir Växjö och Malmö valp, längtar redan tills nästa år! ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Michaela-N
1

#28 Finns ju SE JV-13 detta år ;D Titlarna tar ju inte slut!

Jamie+Engla
0

#29 Hon är en öppenhund nu XD O tar man den titeln kan man inte ta den året därpå, hur man än gör =D (Svensk JUNIOR vinnare)

Michaela-N
0

Haha oj vad trög jag är! Men V-13 då! :D

[elmaek]
0

jag ska nog dit båda dagarna och chilla :) en del människor jag känner till ska dit med så ska bli trevligt att träffas! :)

Turast
0

Vi ska åka dit med klassen 😃 ska bli såå kul! Vi ska vara där hela helgen, min lärare bokade biljetterna idag :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[fantasi]1
0

någon som vet om Arrak brukar var där och sälja kläder? jag går på mässan varje år men har inte tänkt på om de brukar ha en monter 😂

Michaela-N
0

Nu är det iaf bestämt, Kenzo är anmäld och jag är så nervös 😂 Vi har ingen chans haha men gör det för skojs skull, vill få en officiell bedömning på honom med.

Möter vi någon härifrån i australian shepherd-ringen?

LuLeLo
0

Vi ska dit! Lotus ska ställas för sin första gång:). Engelsk cocker är han.

Tass Josephine

Jamie+Engla
0

#31 Vi väntar tills vi kan åka med mer än en hund. Bor i södra Skåne :)

Sofy
0

Åh önskar jag kunde åka men Ezio är inte alls redo att bli ställd och inte jag heller😟

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian