Avbrutet BPH (arg)
Är arg, besviken och ledsen över Ett BPH test som skulle utföras idag. Fick avbryta 5 minuter in pga arrangörernas bristfälliga kommunikation. Anmälde först till 20 oktober, och anmälde utan skott, pga att min hund är extremt skotträdd. Var i kontakt med de som har hand om det och de var extra uppmärksamma. Blev flyttade till idag och då också flyttade till annan bana i annan ort och de meddelade mig att de bara flyttade anmälan och att jag skull få starta först då vi inte önskade skott. Var på plats 30 minuter innan start idag och då var det en hund som hade fått börja innan oss, vilket var konstigt. Sedan kommer en gubbe upp och tar på sig hörselskydd. Förstår då att de skall skjuta så får hoppa in i bilen med min hund Zero. Distraherade honom med godis och det gick hyfsat bra. Väl ute kommer de upp och säger att de valt att omplacera oss i dagordningen pga några från Danmark var på plats först och kunde få göra sina två hundar eftersom att de hade lång resa hem. Då reagerade jag och sa ifrån, att min hund är skotträdd och att de trots detta precis avlossat 2 skott. De hade tydligen koll alls på att vi inte skulle ha skott i vårt test. Vi fick då starta. Men Zero var redan här skärrad. Vi började testet men under de 5 minuterande avlossas minst 10 skott, för tydligen är det en skjutbana precis intill denna plats. Vilken de inte informerat om alls… Zero var livrädd och helt förstörd, kröp och gnydde. Åkte hem, arg, besviken och ledsen. Över att åkt 25 mil tur och retur för att få utföra ett BPH, men enda jag fick var en livrädd hund med fruktansvärt trauma. Kan fortfarande inte förstå att de inte hade mer koll på detta? Vet inte va jag vill med meddelandet, bara få ur mig allt antar jag.
Överreagerar jag eller hur hade ni reagerat?
#1 Det jag hade varit ledsen, arg och frustrerad över hade varit min hunds reaktion, inte så mycket omständigheterna. Men det är såklart jättetråkigt att ni inte hade bättre förutsättningar idag.
Det tycker jag verkligen inte! hade blivit jätte arg och ledsen!
Jag förstår att du är upprörd om du redan innan sagt till om att din hund är skotträdd! Har du kvar mailkorrespondansen tycker jag att du kan kontakta dem och kräva tillbaka kostnaden för BPH:n och bensinkostnad! Hur som helst ska du ha tillbaka kostanden för BPH:t!
Jag hade blivit skitförbannad rent ut sagt om du anmält till BPH utan skott - det finns faktiskt en anledning till att båda varianterna finns !
Absolut ska du ha tillbaka anmälningsavgiften alternativt få en ny tid utan avgift till ett skottfritt BPH.
Jag undrar varför i jösse namn en BPH beskrivning flyttas till annan ort än den man anmält till ? Vad var orsaken till det ?
ag hade också blivit skitförbannad! Tappade hakan när jag läste! Så får det inte går till.

Jag hade blivit skitförbannad, det finns en anledning till varför du inte ville ha med skott och om din hund redan är skärrad för att det ligger en skjutbana bredvid där dom fyrar av 10 skott så kommer testet inte bli rättvist. Att sen sitta och köra 25mil tur och retur det är en gansla bra bit att köra och då förväntar man sig att det ska gå schysst till. Jag skulle komtakta dom som håller i det och antingen kräva pengarna tillbaka eller få en ny prövning för såhär får det bannemej inte få till! Usch såhär får det inte gå till, blev helt paff när jag läste vad du skrev!
Håller med misarn!!
Så ska det verkligen inte gå till! Jag hade krävt tillbaka anmälningsavgiften jag med.
De pratade om att vi ska få en ny tid till våren på en ort där det inte finns någon skjutbana… Har kontaktat de ansvariga o de skall återkoppla i eftermiddag. Väntar mig en rejäl ursäkt.
Stå på dig!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Fick nu möjlighet till annullering av gårdagens resultat. De tar alltså bort att vi gått och avbrutit testet om vi önskar. Valde självklart detta. Får även ett nytt test i vår på annan bana.