Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 8471 ggr
[[Månen@]]
0

Tappa tänder och dålig andedräkt?

Hej min tik på 5månader har sen hon började tappa tänder lukta nåt så frenetiskt illa i munnen, jag antar att det har med att hon tappar tänder att göra? men jag vill vara säker, hon blöder också lätt från tandköttet också på leksakerna och tandborsten men antar också att det inte är något att oroa sig för, men skulle vara skönt att få ett svar av någon som har mer erfarenhet av detta:)

Sugar Mist
0

När valpar tappar tänder luktar det helt unket i munnen, har för mig att det är för att tänderna ruttnar och lossnar helt enkelt. Inget att göra åt direkt.

-

[[Månen@]]
0

Okej bra då behöver jag inte oroa mig att det skulle kunna vara något annat:) .. ja om andedräkter kunde döda asså haha😂 usch den är inte nådig :P

Sugar Mist
0

Näää, man undviker slabbiga valppussar under tandlossningen xD

-

[[Månen@]]
1

Jaa verkligen XD

Fiigge
0

Kan vara att hon inte tappat mjölktänderna innan vuxentänderna trycker upp, då kan det fastna mat osv mellan ny och gammal tand, det kan ju lukta fruktansvärt :)

[[Månen@]]
0

ja ikväll har hon tappat sista framtanden och en stor tand, och dom såg lite "mögliga" ut under och när jag kolla vart dom har suttit så är det inge blod och en liten tipp av den nya tanden har tittat fram så antar att är det som #5 säger:)

[Forest]
0

Fy oja dom luktar mindre trevligt vid tandbyte 😮

[Lillmatten]
0

konstigt att jag aldrig lade märke till det när Charlie tappade tänderna, kanske jag har dåligt luktsinne?🤪

[Forest]
0

8 det är olika våran ena luta mindre trevligt medans den andre har vi inte märkt av alls.  :)