Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 480 ggr
[Blandiz]
0

Kolla in denna video.

Här kommer då Albin och jag. Vi tränar. Men ser något fel eller nåt som Albin gör fel så skriv gärna det.

http://www.youtube.com/watch?v=l4V1USSGEOw

Tina-A
0

Tränar ni inför något? Vad vill du ha ut av träningen?

Vet inte vad ni tränar till men han är seg i vändningarna när ni går fot, men han gör väl inte fel direkt. Likaså i läggandet och sättandet men ska ni inte tävla är det inget problem. Är det bara vanlig vardaslydnad gör det inget om dom är lite sega tycker jag :P

Men varför går han fot på din högra sida? Självklart kan man gå fot båda på vänster, höger och framför eller bakom om man vill det :P Men vanligtvis går man ju fot på vänster för att hålla hunden undan trafiken om man går utomhus och det är väl på vänster sida som gäller om man tävlar i lydnad väl? Aldrig sysslat med lydnad så är inte säker, men vänster är det vanliga.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Blandiz]
0

#1 Nej nej vi har enbart till vardagslydnaden och jag vill ju inte ha en helt omöjlig hund.. Jag har han alltid på min högra sida då jag är starkast i den armen, när han får sina utfall så vill jag ha honom där. Sen har jag alltid kört högersida så länge jag vet om det. Glad Tack för komentaren..

Lotta
0

Jag tycker det ser jättebra ut, men reagerade också just på att han gick på fel sida. Brukar han göra utfall på vissa saker? Har du försökt distrahera hom med leksaken du har att uppmuntra honom med när han gjort nått bra =)

[Blandiz]
0

#3 hehe okej.. Tack så jätte mycket. Har nämligen tränat det där helt själv så jag är något stolt över resultatet.

Jo tyvärr hundar och "konstiga/skumma" människor speciellt män pga en händelse här i våras som förstörde honom totalt.. Ledsen
Har provat t.ex med boll, godis samt kampleksak, men han blir helt blockerad under tiden man möter en hund. Har fan provat allt men inge fungerar. Blir så ledsen då man alltid måste hålla koll så man orkar hålla i honom. Man får noll kontakt med honom. Så men man är alltid öppen för nya saker/tips. Har också gått en problemhunds kurs men det har inte hjälpt Albin eller mig.! P.s Har nån något tips skriv gärna det då.. D.s Tack på förhand Susan och sin konstiga/underbara blandis Albin..

L8sson
0

hej jo jag vill bara säga att jag kollade på dina andra filmer och jag hittade om en liten pella ..

jag sitter och grinar hehe GråterGlad  asså min hund e så lik honom på pricken fast min hund har ju längre men hehe Räcka ut tungan

men hon e gammal och snart så kommer hon och försvinna från mej men då ska jag komma ihåg denna film Glad 

HON KOMMER ALLTID FINNAS HOS MEJ !! (L)

// LOtta och förästen va din Albin jätte fin Glad

[Blandiz]
0

#5 Ja Pelle var fin han. Saknar han så mycket än idag så jag börjar gråta så fort jag ser den videon. Han var blandat mellan västgötaspets och gråhund. Och han blev faktiskt nästan hela 17 år.. Han var ju född den 6/6-90.

Men som jag säger till alla ta vara på den tiden ni har tillsammans med era hundar man vet aldrig vad som kan hända eller liknande..

tack så mycket jo han är jätte fin. Vad är din hund för ras?

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 han va super fin.. :)  min hund är en jämthund :) 

ja denna tiden sen jag fick min hund har varit den bästa i hela mitt liv :)

[Blandiz]
0

#6 tack så mycket. Som alla barnen sa till os när vi kom gående att kolla in lilla vargen och då skrattade jag inombords. hehe

det kan jag tänka mig skulle inte idagens läge leva utan hund.

L8sson
0

#8 ja du ska höra är jag åker till sthlm med min "varg" haha :P

alla tappar hakan och ryggar tillbaka :P