Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 657 ggr
[lovihsa]
0

Få upp hunden i vikt

Hej! Jag har en 3 årig vovve som jag försöker lägga på lite hull, finns det några bra tips på vad man kan göra/inte göra?

Jag har provat öka måltiderna, som är fördelade på två gånger per dag men har inte sett någon större förändring än… Han är inte så matglad utav sig, men äter oftast upp allt från skålen. Godis äter han ibland, men han har lite känslig mage så går ej att ge vad som helst.

Vet ni något bra foder att byta till? eller har ni något annat tips? Tack på förhand!!:)

Sugar Mist
2

Jag hade samma problem med familjens pudeltik men det fixade sig när vi bytte till Vom og Hundemat, ett färskfoder, och hon har legat i bra hull sedan dess(Får dock BARF och Standardt mild nu men ändå)

-

Mischa
1

Vad är det för foder han får? och är han fin på det i övrigt?

Enklast hade väl kanske varit att bara tillföra animaliskt fett på det han får (ister/fårfett/talg) om det bara är hullet som tryter.

≧◔◡◔≦

[lovihsa]
0

#2 Han äter Pedigree's foder nu och han har funkat bra på det förut. Har dock märkt att pälskvalitén har försämrats en aning, men magen har funkat bra, avföringen lite från och till…

I dagsläget lutar det mot foderbyte, kanske kör på Vom og Hundemat som #1 rekommenderade, ska fortsätta fråga om råd och försöka komma fram till bästa lösningen.

Mischa
1

Ja pedigree har väl inte något jättehäftigt innehåll vad jag kan se, hoppas du hittar något som passar er båda.

≧◔◡◔≦

Fiigge
0

#3 Han har inte mask då om han har dåligt hull och sämre päls?

[lovihsa]
0

#5 Det borde inte vara mask… jag har då båda hundarna avmaskade…

imsuchadiva
1

Pröva att byta foder eller lägg till vom och hundemat :)