Skaffa hund :)
Äntligen har vi i familjen tänkt att skaffa hund! Problemet är bra att vi inte riktigt vet vilken ras som faller in bäst, så nu vill jag ha lite tips :) Detta är familjens första hund, men vi har ändå hundvana av alla storlekar och sorter! :) Jag är en tretton årig tjej, bor med mamma och pappa på landet. Stor yta med skogsområde för en hund att röra sig på, samt en sjö att bada i. I familjen finns även två katter och tre marsvin, samt lantdjur runt omkring, så hunden behöver gå ihop med andra djur. Helst en ras som inte har en jätte krävande/lång päls, men inget krav. Hunden ska gärna gilla att gå långa promenader och leka lite i olika saker (som rallylydnad, spår, agility, freestyle ex.), men ändå inte vara överaktiv och gilla att mysa i soffan också… :) Lite hundrastips? :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Labben är nog en ganska idealisk familjehund och skulle passa fint hos er!
-
Shetland sheepdogen är en fin familjehund :) Dock har dom ju lång päls, men väldigt vackra hundar och trevliga hundar!
Papillon, mops, franskbulldog, labrador, cavallier.. Har själv en labbe/greyhound en rolig hund som kan springa JÄTTE fort men myser väldigt gärna i soffan med.. Han är mest lik Greyhound.. Lugnaste hund jag haft.. :)
Det första jag tänkte var labrador :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Labrador, golden retriver o bernersennen. :)
Labbe eller golden uts eller dp
Podengo? Den här lille jägaren är aktiv men också en soffpotatis ;) Är 15 och lever mitt i skogen med mina podengos.. Vi kan ligga hela dan i soffan eller vara ute o springa i skogen hela dagen. Jag gillar att springa så jag tog med en på en mil lång runda, väl hemma igen har hon inte ens tungan ute. Vi har massor av djur kring oss (hästar, vildsvin, hjortar mm) men de är inga problem. De händer att de ser en av de miljoner vildkaniner här finns och sticker efter den, men när dem e "klara" med sitt jagande kommer de glatt tillbaka :) (T.V) Engla (T.H) Dottern Kiara
Jag skulle säga Japansk spets som även räknas in som som en av de friskare raserna.
Labbe! Tveklöst. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

Engelsk springer spaniel :-)
Labbe eller golden från utställningslinjer.
Någon bichon kanske, har du kollat in rasgrupp 9?
Skulle även säga att berner sennen, leonberger skulle funka.
Pudel är också riktigt roliga hundar, rakar man ner pälsen så är det knappt någon pälsvård alls.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Håller med om att du fått bra hundtips redan men slänger in bullterrier som en bubblare.

Kanske kan kika in på rasgrupp 5 med finsk/svensk lapphund, euraiser eller keeshond :-) #12 Bullterrier var väldigt otippat och ser det inte som en hund som passar in riktigt på hennes beskrivning. Det är en mångsidig hund men den kräver och testar sin ägare, och man måste vara extremt tålmodig och envis för den är inte direkt som en Retriever som är avlad för att vara följsam. Har själv erfarenhet av rasen då vi har haft tre stycken :-) Men var ett intressant rasval och roligt att du rekommenderar en ovanligare ras än labbe och retriever som ovan, vilket oftast är dom raser som rekommenderas.
#13 Du har helt rätt i beskrivningen och kan väll instämma i att det kanske inte är en klockren match men visst vore det en kandidat? Lite beroende på vad man är ute efter.
Tycker om att se lite utan för lådan och själv har vi en staffe som första hund, helt enkelt för vi föll för rasen. Tycker själv att både staffen och bullterriern blir fantastiska familjehundar om man har tålamodet som du beskriver.
Labbe och retriver är sköna raser också, självklart, inte ett ont ord om dem :)
Jag rekommenderar Shetland sheepdog starkt! Det är en utmärkt familjehund, roliga att träna och väldigt snabba och duktiga på att lära sig nya saker. Eftersom dom ursprungligen är gårdshundar kan jag tänka mig att en sheltie skulle passa jätte bra in hos er!
Ang. pälsvård så ja, dom har lång vacker päls men den är väldigt lättskött! Borstar min 1-2 gånger i veckan för att hålla bort tovor och klipper lite med saxen runt tassar och öron ibland.
Lycka till med rasvalet! 🙂
Engelsk springer spaniel!
Lagotto Romagnolo? Engelsk Springer Spaniel? 😍
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Flatcoated retriever!

#14 roligt att man tänker "outside the box" tycker själv det är en härlig ras och istället för att alltid rekomendera dom vanliga raserna så kanske man ska kika på lite ovanligare hundar som faktiskt kan passa minst lika bra om inte bättre :-) men att försöka hitta "sin" ras är verkligen inte det lättaste, men vi hade verkligen tur att hitta rätt från början ^^
Vad vill du ha för storlek på hunden?
Tror en Engelsk springer spaniel skulle passa er jättebra.
Sheltie eller Dansk-svensk gårdshund är mina förslag :) trevliga lagom aktiva gårds och familjehundar som normalt funkar väl med andra djur :)