Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1438 ggr
em.nord
0

Börjat kissa o bajsa inne!

Hej. har en kille på 6 år som har börjat kissa o bajsa inne. Innan sa han alltid till när han skulle bajsa. Han pep speciellt och sen kraffsade han på mig tills vi gick ut. Förstår inte vad han börjat med! :( Inga nya hundar i familjen. Inget medicinskt fel för vi var nyss inne på hans årliga hälso check då han har cancer. Tror det kan vara något annat. Han har även börjat bli mer dominant mot vår andra hund och han juckade mot mig för första gången på sina 6 år härom dagen. :( Fattar inget….

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Teddies matte]
3

För det första, hunden är inte "dominant"!

Ta den till veterinär igen, det verkar ju tydligt att något är fel, gör en mer omfattande kontroll.

em.nord
0

Nehe, vad är han då? Men när dom gör hans cancerkontroll gör dom en omfattande kontroll, allmän hälsa, röntgen och blodprov osv. Men vist blir det inte bättre får jag ju göra det.

emmans blogg

[Teddies matte]
2

#2 Är han kollad för fästingsjukdomar också?

Dominans har absolut inget med saken och göra, du verkar inte ha koll på begreppets betydelse. Juckande är en överslagshandling, något stressar hunden, högst troligen är det ju något som inte står rätt till hos hunden.

em.nord
2

Jag menade inte att verka elak i förra inlägget vilket jag tycker jag låter. sitter på tåg så skrev lite snabbt. nej juckande behöver inte ha med dominans att göra! Är utbildad instruktör, hunddagis och påbörjat problemhundkonsultutbildning. ordet dominant är förresten efter sin tid ;) men han bossar andra hunden. jag skulle oxå rekommendera någon att gå till veterinär men han avskyr det och blir förbannad när jag ber dom kolla ALLT! Intr billigt heller trots försäkring. Har ingen betydelse för behöver han vård ska han få det vill bara sura lite inför ;) Inget kul iaf…

emmans blogg

[Teddies matte]
1

#4 Ja, man kan inte strunta i att kolla upp hunden för att den inte gillar veterinären eller för att man tycker det är för dyrt, så gör en ordentlig undersökning.

Juckande har aldrig med dominans att göra, dominans har absolut inget med den här situationen att göra och dominans förekommer inte mellan olika arter överhuvudtaget, en dominant hund är en mycket trygg och självsäker hund som aldrig skulle bete sig på det sättet du beskriver.

Den "dominans" jag tror du menar, som inte alls är "dominans" är en vanlig missuppfattning av en lite osäker eller stressad hund.

em.nord
1

Jag tänker åka in igen till veterinären… hade nog bestämt mig rätt tidigt men greppade efter ett sista halmstrå… nä han har gillat veterinären innan men han har behävt vara där så mkt nu senaste 2 åren och inget kul dom gjort med stackarn. Så får ringa helt enkelt o hoppas på det bästa.

emmans blogg

[[Boris Sager]]
0

Har han någon medicinering för sin cancer?

em.nord
0

Nej. Den går inte att behandla tyvärr.

emmans blogg

Aristarcos
1

#8 men det kan inte ha något att göra med Cancern då ?? Fråga din veterinär om det !

em.nord
0

Det kan det ha, skulle mer än tro att det är något ned det faktiskt. Det som gör mig extra arg då det är den jag vill dom ska kolla så det inte blir något! jag kommer stå som en hök och se till att dom kollar allt! Så håller vi tummarna.

emmans blogg

[Forest]
0

10 håller tummarna

Djurälskaren87
0

beklagar att han fått cancer men hoppas han har många mer år kvar ändå trots sjukdomen..❤️