Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 1093 ggr
Aristarcos
9

I de lungaste vatten- finns en olydig hund ;)

Haha fick mig ett gott skratt i kväll när jag var ute med min hund. Vi har flera hundar i området, varav en är otroligt lydig, vi pratar om en hund som lyder minsta vink, alltid kan gå lös ute.

Men nu har vi en tik ( självklart kopplad), i självaste höglöpet, eller precis på väg ur det… haha, han kom sättandes som en kanonkula, matte, skriker kom hit., kom hit (hon säger sedan han har ALDRIG gjort så här och jag tror henne verkligen)…

nädå…han visste vart han skulle, som tur är har han halsbandet på sig. Så jag grabbar tag i det och håller honom på en armlängds avstånd från vår tik… och han är ingen liten hund, det är en ridgeback ;) och sonen som är med, får snabbt vår hund i sin hand.

Jag vet att han är ursnäll, så då kan jag gott skratta åt det då situationen aldrig blev fara för parning eller någon aggressivitet...Så även den mest perfekta hunden (som han är) kan bli spritt språngade i närheten av löptikar.

Det var verkligen den hunden som jag absolut misstänkte minst skulle kunna göra en sådan sak.

Loveradio
1

Ja könsdrifterna är bra starka :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maja2
1

Ja, lockar det till skratt så är det väl bra. Men, som #1 säger, könsdrifterna är starka

imsuchadiva
0

Könsdriften och plötslig rädsla är det ingen som kan styra över.

Sugar Mist
2

#3 Är det inget som kan styra över könsdriften? Helt säker?🙂

-

Aristarcos
3

Tänk värt, då det ofta klagas på folk som har sina mindre lydiga hundar lösa, även lydiga hundar kan göra oväntade saker. De är som sagt hundar och har sina naturliga instinkter!

Cahira
1

Det ligger mycket i det. Min tik har luktat löp året om för hanar hela hennes liv. Varje gång dom satte tassarna på hennes rygg så la hon sig ned och hon var aldrig pilsk under löpen, bara lite mer kissig och knäck i lurarna. 

Så som nioåring (snart ett år sen) mötte hon Apache, kastrerad blandis som är lite större än henne. Och herregud så kär hon blev! Hon uppvaktade honom, hon ställde upp sig och tryckte rumpan i ansiktet på honom. Hon var en plåga rakt igenom löpet… så hon kastrerades för att slippa det fler gånger. 

Man vet aldrig då en hund blir riktigt "kär". ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
2

Jag träffa på igår en som hade sin hane lös då våra 3 tikar löper och 2 i höglöp så tänkte jag nu får jag nog vara redo på gånga in honom… Hans matte kalla in honom att gå fot man såg hur han ville komma o hälsa men nepp där hade matte tränat mycket även bland löptikar som står o piper sött att han ska lyda henne och inte låta könsdriften ta över. Träffa ägaren idag på jobbet och hon fråga om mina löpte jag svara att så är fallet och hon sa nästan fatta det då han sen gick o sniffa mycket där vi hade gått innan. Men jag sa att hon måste vara stolt i allt arbete dom lagt ner gett så bra resultat o visst var hon, hon tävlar en del i lydnad och då ska dom fixa detta bland löptikar.