Köpa hund
Vad finns det för fler hemsidor att hitta omplacerings hundar på än blocket.se? Kan tillägga att jag inte vill köpa från omplaceringshem utan från privatperson/uppfödare. :) En annan fråga, ställd ifrån en kompis, vad brukar det kosta att trimma/klippa sin hund? Om det nu skulle vara fruktansvärt dyrt, dvs. över 1000kr, är det då svårt att lära sig göra det själv?
Kolla in rasklubbarna av de raser du är intresserade av, de har oftast omplaceringslistor.
Det beror på vad det är för ras, i vilket skick pälsen är och hur länge det tar, här kan du hitta hundfrisörer, kolla in deras prislistor; http://www.svhf.se/medlemmar/default.html
Övning ger färdighet, är det inte någon utställningsklippning det handlar om kan man lära sig själv.
Pälsen växer ALLTID ut så du har ca 15 år på dig att lära dig 😉 Finns även kurser man kan gå. Det är jättemysigt att ha pälsvård med sin hund. :)
Uppfödaren brukar kunna lära dig grunderna i pälsskötseln. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#1 Tack så mycket! Det gäller shih tzu och bichon havanais. :) Kort klippt tror jag hon vill ha. ^^
Kostar olika beroende på var du klipper hunden :)
Vi på vår skola tar 700 (tror jag)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#2 #4 Tack så jätte mycket! Har en till liten fundering.. Hunden som jag köper ska stå på min mamma, som har en kennel, får hon då stå på en blandras? Med denna fråga säger jag inte att jag tänker ta första bästa, det är alltså bara en fundering. :)
#5 Äga blandras får hon göra så länge den inte avlas på, men allt sånt har väl din mamma koll på.
#6 Jo då det har hon, men vill inte fråga henne nu då hon pratar med släkt. ^^
På Facebook finns massor av grupper där hundar säljs, vuxna o valpar, renrasiga och blandraser, problemhundaf och "felfria"
minavitas.wix.com/kennel
#8 Har du nån du kan länka via PM? :)
Sitter på min iPad nu o det finns ingen adress grej på Facebook, husdjursmarknaden är den som det händer mest på av de grupper jag är med i
minavitas.wix.com/kennel