Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3857 ggr
Djurälskaren87
1

vart sover era hundar?

hej. 

ja dom rubriken lyder vart sover era hundar? min sover i sängen, jag ville det när han var valp och sen har de blivit så varje natt i sju år;) men iblnd hoppar han ner och ligger på en kudde nedanför sängen men oftast sover  vi ihop. Jag har inga problem med det, tvättar ju av honom innan han hoppar upp i sängen och vädrar lakanen varje dag.

Fridaaaa
2

På sin biabädd eller på golvet 🙂 Hon får välja själv.

Inte roligt att ha en stor, dregglande och fällande hund i sängen direkt haha. Hon får bara vara i sängen om vi säger att hon får och då i en viss del av sängen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina tre sover alltid i sängen :)

Djurälskaren87
0

1# men hon får inte i sängen?

Maja2
0

Oj, dotterns lille krabat sov visst över på det där fotot :)

KvirrZ
1

Biabädd i hallen. Det var hon som valde att sova i hallen så vi ställde dit sängen.

- Mvh Emma

Djurälskaren87
0

1# oj såg visst den sista meningen nu:)

5# vilken min katten har haha

[[Boris Sager]]
1

Några i sängen, andra i köket.

Roxie
0

Våran skrutt sover i sängen, alltid nere vid fötterna. Kommer endast upp till oss för att säga godnatt och godmorgon :)

(på bilden: en skitig morgontrött valpis)

// Sofia

Loveradio
0

I sängen. Tycker det är mysigt :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

felzena
0

Under sommaren sover han nedanför sängen och på vintern sover han oftast i sängen.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Majken!
0

Hon varvar köksgolvet och biabädden, som också står i köket. Hon sover inte i sovrummet.

[Aremea]
3

På mig, alla tre :D

Anibaz
0

Tiken sover i min säng eller under skrivbordet, hanen sover nere i fåtöljen, soffan eller i föräldrarnas säng.

Zvintos
0

I sängen 😎

Mumsing
1

Min hund somnar alltid i min säng, men brukar gå ner till sin säng mitt på natten någon gång. Men på morgonen ropar jag upp henne så kör vi morgonmys!

Falathrin
0

Familjens Golden sover lite var stans, men inte i sängar, soffor osv. Min egna kommer att sova i mitt rum.

Life is better with dogs.

fellfrosch
0

Sin bädd, soffan, vid ytterdörren, i köket, på mattan framför TVn.. Överallt förutom i sängen :D någon måtta får det vara på huskyhåren.. Även om hon har fällt det värsta för säsongen :)

Lilllens
2

På mig i sängen, helst på mitt huvud.

Fenix_Chicci
0

Sally sover i sängen, Ludde sover i en bädd på nedervåningen.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

malinroth
0

*dubbelt

malinroth
2

I sängen, soffan eller biabäddarna. På dagtid sover hon oftast i sin eller Nellys biabädd eller i soffan, på nätterna oftast i sängen men ibland på bädden nedanför sängen. På bilden ligger hon i sin bädd, något kamouflerad på fårskinnsfällen ;)

Pudelbus
1

Så nära mig det bara går hade hon fått bestämma skulle hon väl sova I mig 😉

MaaariaS
0

Dagtid= soffan,min säng eller hans två bäddar.

Natt= alltid i min säng.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Shackalen]
0

I sin bädd eller på golvet, ej i sängen eller soffor.

Misarn
0

Tjejerna sover på golvet i sovrummet :-)

thilda-
0

ute i kenneln… och var 3dje natt sover han inne om de inte är snor kallt ute

[Forest]
4

Här är det slut med sova i sängen. Dom får sova på sina bäddar i sovrummet men dom ska/får inte vara i sängen. Detta börja i samband med att alla tre hundar löpte efter tvättat alla sängkläder och täcken 2 dagar fick jag nog med ha dom i sängen. De är dessutom verkligen bra  bra på vara mysdödare mellan husse o matte så jag fick nog av deras sova i skarven p-piller numer 1,2 och 3 😕

imsuchadiva
0

Vart dom vill :) Men nattetid, alltid i sängen med mig.

Catta-
0

På dagtid sover hon helst i soffan. På natten ligger hon oftast under sängen eller i sin bädd eller i min säng :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Tess86]
8

Våra vovvar sover i sängen, på golvet, i soffan i vardagsrummet, i kökssoffan eller på golvet någon annanstans i huset. Oftast sover de i sovrummet, ibland ser det ut som på bilden! :P

Ktisroinen
5

I sängen. Hade egentligen tänkt att han skulle sova i sin säng nattetid, men det vi inte tänkte på var att när vi köpte honom så hade vi sovloft som sängen nätt och jämt fick plats på. Alltså fanns två alternativ; antingen hade vi en ensam, gnällig och vilsen (i alla fall första dagarna) valp eller så fick han vara i sängen. Nu när vi bytt lägenhet så har han liksom fått fortsätta vara där, det är ju rätt mysigt och han hoppar ner om vi ber honom. Tur att han inte varken löper eller fäller ^^

Jag menar, hur kan man inte älska att vakna till detta fejs?

Jetaime
0

På natten ligger hon alltid i sin egen säng, dvs sin biabädd med ett täcke i. Och hon får inte gå upp på natten eller morgonen fören hon får tillstånd :)

LinaK
0

I sina bäddar eller på golvet 😛 Vill inte ha hundarna i sängen (tänker mest på sommaren då fästingsäsongen är *ryser*) Sen så är det inte alltid man får bort all smuts när dom varit ute, så det blir grusit och jäkligt. Men dom lider inte av att inte få sova där tror jag 😉

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tregly
1

I sängen! 😃

Hon fäller inte, dreglar inte och är liten. Dock så tar hon plats som en berner sennen ibland enligt matte. Mer än en natt har man legat intryckt mot väggen medan hunden ligger tvärs över hela sängen. Har inte hjärta till att flytta henne heller 😛

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

MittHundliv
0

Min sover alltid i sängen.. finns inget annat i hans huvud (tro mig, vi har försökt;P).. antingen på mig eller brevid mig med tassarna på hussen och försöker trycka ner honom ;)

vallhund
0

Lite varstans.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Allumania
0

Dagtid: I sin säng, på sin snuttefilt, på mattan i vardagsrummet eller vid någon dera ytterdör. På soffan i smyg, när vi inte är hemme :P Natt: På mattes kläder, på husses kläder eller i sin säng. Vill inte ha honom i sängen, vår säng käns redan allt för liten åt oss emellan :P Dessutom så får man lätt för hett :S

Djurälskaren87
1

27: haha ja lite mys med hussen sker ju sällan när hunden sover där varje natt men min brukar faktiskt hoppa ner när han märker att vi bärjar kyssas! och sen kommer han upp efteråt:) haha kunde inte låta bli;)

[Lillmatten]
0

i en bur bredvid sängen men så kommer han upp till min säng runt 05.30 för morgongos ;D

Lans
0

På natten sover hon såklart i sängen. Det är ju där man ska sova ;) Så nääära som det bara går!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Viccan92
0

Vill han så sover han i sängen. Annars ligger han då och då i sin bädd som ligger i sovrummet med. Men han föredrar sängen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast