Presentaiton!
Hejsan!
Tänkte persentera mig och min hund.
Jag heter linnea och är 17 år gamal. Jag går i 2an på gymnasiet och har en schäfer tik vid namn önnergårdens puma. Hon är en grå schäfer på 7 år.
Jag tävlar och tränar med henne mycket, men nu på äldra dar har jag märkt att hon börjat tröttna rajält och vill hellre ligga och mysa i soffan och gå promenader med hennes älskade boll.
Hon är en glad tik som älskar bollar, pinnar och matte. Hon är lättlärd och snäll mot allt och alla. Bryr sig aldrig om hundar vi möter och vill inte för den delen leka med dem heller.
I familjen finns också en liten balndras vid namn Corax, hon är en hane på hela 13 år. Dem är bästa vänner.
Puma är tränad och tävlad i ipo 1 och rally lydnad, hon älskar spår och gör de väldigt bra. Till våren kommer jag och puma få en kompis, en Austalian shepherd valp. Som hon kommer få uppfostra och visa hur man beter sig ;) nej men ska bli kul att få en hund som förhoppningsvis vill träna och tväla då puma har lagt ur den växeln för de mesta.
Men i november ska vi iaf tävla i dala floda i rally lydnad, får se hur de går. Hon är i vilket fall väldigt lydig så brukar gå bra, även om hon inte gör de med glädje alla gånger!
det var lite om oss , skickar med en bild på henne och våran blandis också! :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Ij menar en från i måndags!:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Så fin! :D