Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 5952 ggr
Mantissa
0

Gröna ögon?

Finns det hundar som har gröna ögon? Själv har jag bara sett bruna i olika nyanser, gula eller blå (helt eller delvis). Men läste en rasbeskrivning idag och bland diskvalificerande felen hos rasen kunde jag läsa : "Olikfärgade ögon, blå eller gröna ögon, skelögd."

Sugar Mist
0

Jovisst, jag har sett hundar som har lite matt grön ögonfärg.

-

mahliin89
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja absolut var hundvakt åt en kompis hund han hade gröna ögon

VildaVittra
0

Huskies finns med ett eller två gröna ögon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mantissa
1

#2 Tycker hunden på bilden ser ut att ha vanliga gula ögon

#3 Jaha. Märkligt att jag aldrig sett någon. Har sett massor av hundar och de flesta har varit huskies. Har du någon bra bild?

VildaVittra
1

#4 Det är inte märkligt då de är väldigt ovanliga. Ett exempel:

http://eattravelclimb.files.wordpress.com/2010/05/kaya-up-close.jpg?w=468&h=351

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mantissa
2

Tycker fortfarande den ser gul ut. Men det kanske är mina skärminställningar som spökar. Eller mina egna ögon (jag kanske har träffat flera stycken utan att vara medveten om det!)😃

VildaVittra
0

Det är din datorskärm. De är knallgröna. 🙂

[TeamGolden]
0

#6 haha men de där ögonen på huskyn i länken är ju tokgröna XD

mahliin89
0

Bilden ja la upp han har gröna ögon men det var nog en dålig bild solen kanske gör ögonen mer gula

Mischa
2

Är nog ovanligt bland vuxna hundar, de flesta leverfärgade kan ju dra åt grönt som valpar och sedan blir de gula/bärnstensfärgade som vuxna.

≧◔◡◔≦