Gröna ögon?
Finns det hundar som har gröna ögon? Själv har jag bara sett bruna i olika nyanser, gula eller blå (helt eller delvis). Men läste en rasbeskrivning idag och bland diskvalificerande felen hos rasen kunde jag läsa : "Olikfärgade ögon, blå eller gröna ögon, skelögd."
Jovisst, jag har sett hundar som har lite matt grön ögonfärg.
-
Huskies finns med ett eller två gröna ögon.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#2 Tycker hunden på bilden ser ut att ha vanliga gula ögon
#3 Jaha. Märkligt att jag aldrig sett någon. Har sett massor av hundar och de flesta har varit huskies. Har du någon bra bild?
#4 Det är inte märkligt då de är väldigt ovanliga. Ett exempel:
http://eattravelclimb.files.wordpress.com/2010/05/kaya-up-close.jpg?w=468&h=351
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tycker fortfarande den ser gul ut. Men det kanske är mina skärminställningar som spökar. Eller mina egna ögon (jag kanske har träffat flera stycken utan att vara medveten om det!)😃
Det är din datorskärm. De är knallgröna. 🙂
#6 haha men de där ögonen på huskyn i länken är ju tokgröna XD
Bilden ja la upp han har gröna ögon men det var nog en dålig bild solen kanske gör ögonen mer gula
Är nog ovanligt bland vuxna hundar, de flesta leverfärgade kan ju dra åt grönt som valpar och sedan blir de gula/bärnstensfärgade som vuxna.
≧◔◡◔≦