Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 2721 ggr
Ronja&Ila
0

Ni med färskfoder, hur gör ni när ni reser bort?

Ni med färskfoder, hur gör ni när ni reser bort?

Jag kör nu ena målet färskfoder och andra torrfoder. Men känner att jag skulle vilja prova köra helt med färskfoder, men tänker att de blir jobbigt om vi ska åka iväg, så hur gör ni?

linda88
1

Reser jag med hund är de till en kompis eller till någon utställning och då bor vi så vi har tillgång till kylskåp. Tar jag då med mig fryst foder står de sig även i kylskåpet även om vi är där hela helgen.

Qepta
1

Åkte till Luleå i somras från Gävle. Det tog sammanlagt 14 timmar med tåg, hade med mig färskfoder i en kylbag.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Ronja&Ila
0

#1 Det är ju faktiskt sant att man kan ordna boende så man har kylskåp det har helt fallit bort i min tankegång!

linda88
0

haha ja de beror ju på hur bekväm man är man jag föredrar att bo i stuga med badrum, kylskåp, någon typ av kök o sköna sängar ;)

Bor man på hotell kan man låna deras kyl. Har aldrig varit något problem för mig. Om inte annat tar man ur allt ur minibaren som ofta är sval och förvara de där.

russin
0

Kylväska med tidningspapper och isklampar - då håller sig maten i några dagar. är jag borta längre utan frysmöjligheter får dom käka torrisar.

[Tess86]
0

Vi tar med maten fryst och stoppar in i kyl eller frys när vi kommer fram. Är vi någonstans där det inte alls funkar, t.ex. ute och vandrar på sommaren, är ute med bilen på jaktmarken osv, tar vi med oss Mjau kattmat på burk eller tetra. Visserligen är den maten kokt men den består i alla fall bara av kokt kött/fisk, kött/fiskbiprodukter och mineraler. Den duger bra som extramat ibland tycker jag och hundarna älskar den.

[madelaine]
0

På hotell har vi lånat hotellets kylskål. En gång nu i höst hände det att vi inte hade tillgång till kylskåp en helg när vi var mitt ute i ingenstans, men då visste jag det lång tid innan så köpte hem torrfoder som vi i god tid vande hunden vid så han fick äta det under helgen vi var borta.

[Forest]
0

Vi åker inte utomlands så det går med kylväskan/boxen som kopplas enkelt i bilens cigarettuttag.

mingman
0

När jag åkte till Finland tog vi med för några dagar bara, sen kollade jag upp återförsäljare av mush i Pargas, där vi skulle bo. Jag skulle nog aldrig resa utanför de nordiska länderna med min hund, och OM jag nu skulle göra det hade jag nog köpt en kylväska som kan kopplas till eluttag/cigguttag i bilen, som någon skrev.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

felzena
0

Kylbag använder jag mig av då vi ska resa en längre bit men då vi for och fjällvandrade fanns det ingen möjlighet att ta med sig färskfoder så då beställde jag hem Ziwipeak och det var lika populärt.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Belimas
0

Vi har med maten, finns det ingen möjlighet till kylskåp så har vi en kylväska som går på el och där håller sig maten utmärkt under några dagar =)

CelsiusT
0

Har oftast husvagn när jag är iväg och då har jag ju kylskåp med frysfack där. Annars har jag en kylbag med mig, med tidningar och kylklampar i, en bra bag håller kylan länge utan problem. Annars kommer man ju ofta dit där det finns kylskåp. Och många gånger kan man köpa nytt foder längs med vägen också, går ju att i förväg kolla på tillverkarens hemsida efter återförsäljare längs med den vägen man ska. Sen har jag använt burkmat vid enstaka tillfällen, känns bättre än torrfoder även om det inte är helt bra.

Medarbetare på westernridning.ifokus