Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3044 ggr
Theres
0

Strumpor

Maya har massa leksaker i sängen. Men hon hoppar ner på golvet och tar mina strumpor, sen står hon och gnäller med strumpan i munnen för att hon inte kommer upp i sängen igen. Why strumpor?

golf.ifokus.se

Portie
0

Kanske för att det luktar mycket av dig? Min hund tar alltid vantar, mössor och strumpor när han kan och bär runt på dom, han kommer ofta och visar upp dom samtidigt som svansen går. Han kan bära på vantar en hel promenad vilket han inte gör med något annat föremål och jag tror att det har mycket med lukten att göra.

Theres
0

Men jag ligger ju i sängen. Räcker inte det? :)

golf.ifokus.se

Fiigge
0

Hur reagerar du när Maya tar din strumpor? Säger du till? Tar du dem från henne? Kan va så att hon listat ut att hon får uppmärksamhet från dig när hon tar dina strumpor och vill starta lek? :)

Theres
0

Jag tar dem ifrån henne några.gånger, sen ger jag upp :) Ignorerar. Inget hjälper. Hon ska ha strumpor. ALLAS strumpor. Men inte när de sitter på fötterna som tur är.

golf.ifokus.se

Fiigge
0

Prova att ignorera från början. Och när hon släpper strumpan, även om det tar tid, så bjuder du in till lek med hennes leksak. Kanske tar några gånger men sen så kanske hon förknippa med att inte ha strumpa så leker matte med mig :)

Jenna_Nord
1

Testa byteshandel :) Erbjud henne något annat istället för strumpan och beröm mycket när hon väljer att leka med den istället. Lek alltid med anda leksaker och ignorera/säg till när hon har strumpor. Skulle hon få i sig strumpan eller en bit av strumpan så är det farligt. Jag skulle aldrig få för mig att använda det som leksak eller låta hunden leka med de själv.

Mvh Jenna