Tello Junior vs Four Friends Junior Large
Som rubriken lyder - vilket av de är bäst anpassat för en valp av rasen Rottweiler?
Han äter Tellos foder nu och verkar gå bra på det som det är nu, men han gick även ifrån att vara näst störst till att bli minst av hanarna när Tello fodret började ges. Kan det ha något med saken att göra?
Han får 4.5dl/dag, delas ut på tre giver och han äter med god aptit utan att hetsa något. Normal aktivering, det vill säga han leker när han känner för det och rastas där emellan men någon kortare promenad emellanåt.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
För min del så skulle jag inte tveka om det gäller val mellan dessa. Hundra gånger hellre Four Friends än Tello (som för mig är totalt skräpfoder)🙂
Foder för övrigt bestämmer inte höjden på en hund - det gör generna. Enda är om en valp växer upp på ett totalt felaktigt foder som tillväxten kan rubbas, men då lär det märkas även på andra sätt.
#1 Ja, jag känner som så jag med! Känner mig betydligt mer åt FF´s håll då jag heller aldrig hört talas om Tello och hittar heller inga nyttiga recensioner om det.
Nej, det vet jag. Var dock att han i överlag blev betydligt mindre än de andra hanarna när fodret sattes in, sen om det är fodret, tillväxtperiod eller om han blev bort knuffad - det vet jag inte.
Jag vill dock ha ett matnyttigt och bra foder och finner FF bra mycket bättre än Tello, han bajsar även väldigt mycket så känns mer som att fodret bara "går igenom" honom.
Tack för dina svar! =)
Har flera vänner som gått över från Eukanuba och Precept till Four Friends och är väldigt nöjda 🙂
Själv ger jag det som sagt som godis och som reservmat och vi är borta en dag - det märks knappt någon skillnad på mina hundars färskfodermagar när dom käkat det. Är egentligen inte odelat förtjust i aloe veran i fodret, men den lilla mängden gör nog varken från eller till.
#4 Ja men det låter ju bra! 🙂
Vad gör päron, äpple, potatis samt aloe vera för något med hunden? Vad ger det och vad kan bli av det? Varför har man blandat i det?
Som exempel, majs kan ju orsaka klåda.
Jag har FF till Zuki och är supernöjd! Gick över från precept när FF kom ut :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#6 Låter bra det =)
Både jag och min kompis ska gå över på FF Junior Large Breed, hoppas på att det blir bättre för båda hundarna.
Har en bekant som använder FF och hans hund fick problem med klåda, där jag arbetstränar så har det även kommit in kunder som klagat på att FF gett deras hundar klåda. Detta har dock blivit nu på sista tiden och det har varit ungefär 3-4 stycken som kommit in.
Är det något som ni vet något om eller som ni upplevt själva eller kanske en bekant som haft problem med det?
Den bekantas hund blev dock bättre efter att ha gått över på FF Derma Coat.
#7 - ingen av dom 5 jag känner som bytt över till fodret har haft problem med klåda - en har flera hundar. Har aldrig märkt något på mina heller även om dom bara får det som godis.
Fast ligger det överkänslighet/allergier mm hos en hund så kan den givetvis reagera beroende på vad den är känslig mot🙂
#8 Det låter ju bra! 🙂
Får se hur det går sedan vid övergåendet till FF, hoppas i alla fall på det bästa - såklart.