Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1258 ggr
blondiie
0

Allergi

Min moster tål inte stövare eller andra hundar förutom dvärg pudel och snauzer. Vet att de bästa sättet är att testa men tro ni hon skulle tåla en dvärg pinscher?

[Teddies matte]
0

Tål hon inte stövare och liknande kanske hon inte tål en pinscher heller, men det beror ju på vad hon reagerar på hos hundar. Väldigt svårt att veta, sedan reagerar man heller ofta inte på alla individer av en viss ras eller klarar av alla av en viss ras, det varierar från individ till individ.

blondiie
0

Hon sa att de är underullen hon inte tål. De ha väl inte en pinscher eller när dom lossar? De är så att hon ska para sin tik som är blandning av dvärg pudel, dvärg snauzer. Så de är valparna som hon ska behöva tåla.

Fridaaaa
2

#2 Det är ingen garanti. Inget att rekommendera att korsa dem två raserna. Inte lämpligt.

Personer tål olika raser, även olika individer inom samma ras.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
0

Kolla in krullhundar och strävhårshundar, då det låter som ett vinnande koncept i hennes allergi. :) 

Varför vill hon blandpara en blandis?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Teddies matte]
2

#2 Vilken dålig idé, avråd henne. Förutom att hon kanske inte kommer tåla dem kmr det bli hemska pälsar, usch, otroligt jobbig pälsvård hos hundar med blandade pälslag.

isa810
0

#2 Oj verkligen ingen bra blandning att medveket sätta till världen! Strävhåriga hundar som får blandad päls går inte att trimma och då tappar den all sin funktion.

freeespirit
1

Om det är valparna hon är tänkt ska tåla så tål man ju om något valpar sämre än vissa hundar.. Finns väldigt många av mina vänner som tål vuxna hundar men inte valpar.

Dock är min pappa allergisk mot hundar, men har en Dvärgsnauzcher och de enda han riktigt inte tål är väl om han blir slickad i ansiktet :P

Tycker som #5 & #6, avråd henne från att para dem raserna..

Stars really can't shine without some darkness.

[Forest]
0

2 Vad är det för ras på tiken? Jag hade satsat på renrasig pudel eller renrasig schnuzer. Inte parat min blandrashund iaf utan köpt en renrasig som följer de krav som finns via deras rasklubbar kräver. Det är dessutom två helt OLIKA pälsar och har själv ägt en hund som hade blandpäls var mindre roligt om man inte gillar får en man får en hund som fäller året runt. (ryckpäls och klippäls var det blandat på våran fd hund)