juvertumör
Vi har märkt att emma har som en knöl vid en tutten, och det kanske är en juvertumör, den är liksom bucklig och jag har läst att om den är så så är den inte godartad.. iaf så ska vi till ulltuna med emma imorrn och ta ett blodprov, hon sk avara med i nån stor undersökning om juvertumörer bland olika raser elr nått tror jag, hoppas att allt går bra och att den är godartat om det är en júvertumör :(:
vet inte vrf jag skrev, behövde bara berätta ;)

Håller tummarna så hårt jag kan för att det är godartat om det är en tumör och att det går bra att operera den
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Min blodhund fick juvertumörer som togs bort. de skickade tumören på analys och den var godartad. Även godartade tumörer ska tas bort, de kan växa snabbt och bli väldigt stora. Till slut är de så stora att de inte går att operera bort.
Lycka till imorgon och berätta mer då.
Jag håller också tummarna hårt för att det är en godartad tumör och att det går att ta bort den..

Har haft två hundar som opererat bort juvertumörer med gott resultat. Och en som dog av det. Så låt ingen tid gå ta bort dom så fort som möjligt. Lycka till!
vi va där imorde och då kollade han på den, dom ska ta bort den om nån vecka! (: emma blev röntgad också, och dom kunde inte se att det hade spridit sig, vet inte hur dom såg det, men, peppar peppar att det inte blir några komplikationer elr nåt :' ..

Oki bara dom inte väntar för länge med att ta bort den
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Förstår att du är nervös och orolig nu när hon ska opereras men det brukar gå bra.
Tror de röntgar för att de vill se om det spridit sig till tex lungorna vilket är vanligt om man väntar för länge.