Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1515 ggr
kerstinjoh
0

OT. Inte klok!

Nä, nu orkar jag inte längre!

Nu har jag levt lantliv nästan en vecka. Gått upp varje morgon och hälsat godmorgon på kossorna, tassat runt i det våta gräset och vrålat på Alfons när han smyger fram o skäller ut dessa monster till kossor.

Gått in, satt på kaffe och druckit det utomhus. Kollat stolarna så att det inte finns några tvestjärtsmonster gömda någonstans. Vrålat lite när jag kännt något konstigt på armen. Ett hårstrå, eller så. (Kunde varit en tvestjärt)

Gapat på "gubben":"kom o fäll upp parasollet", för det är inget man gör utan skyddskläder. Det kan finnas tvestjärtar gömda där.

De små mysiga mössen i garaget har ätit upp min pool, så orkar jag inte ta mig till badet, får jag bada i min blåa tunna.

Sedan kommer de ansträngande härliga sommarkvällarna. In, ta på sig kläder, stoppa byxorna i sockarna och som pricken över i kleta in allt med myggmedel x massor.

In för att sova och fara runt som ett jehu med flugsmällaren, aha, såg allt en mygga.

Hm, nu börjar jag tvivla på mitt förstånd. För hör o häpna: Vi betalar för detta! Å i morgon ska jag dit igen! Fattas bara att grodorna har kommit fram för då riskerar även alfons att få störningar för livet.

Faxlin
0

haha, det var underbart skrivet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Hahaha låter ju härligt ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Precis så som en sommar ska vara ju. *fniss*

Karmatarerskanise
0

Respekt för dig som klarar av det ;)

Lotta
0

Åhhh herregud Kerstin hur klarar du detta h-vete, vill du ha hjälp? Fy för tvestjärtar, du kunde ju hjälp mig på stranden i dag för du verkar ju ha vanan inne…jag kände hur det killade på volangen så jag viftade till och kollade vad det var Förvånad TVESTJÄRT!!!!! Upp, hoppa, skrek,sandal, smällde skrek igen, bankade, bankade igen hörde folk skratta bankade igen…kompisen " den är NOG död nu" Generad Sånna gånger hatar jag sommarn Gråter

kerstinjoh
0

*asg*. Tvestjärtar på volangen!!!!

Jag kan bara inte tänka mig en värre mardröm. På volangen! Där kan de rackarna smyga sig in o lägga sig var som helst!

Lotta
0

Ja du förstår väl vilken mardröm…jag har ju kunnat dött, och har det äcklet krypit in i volangen så hade jag dött…undrar vem gubben hade stämt då Fundersam För tvestjärten lär ju kvävts när den väl hamnat där inne…och tänk att hitta hans familj, deeeet hade inte blivit lätt det Skrikandes

Wikstr_m
0

bara jag som inte vet vad en tvestjärt är? har säkerligen sett en sådan, men har inget minne alls :S

Liss
0

tvestjärVanlig tvestjärt - Forficula auricularia är en sånhär äcklig sak!

bläää

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Wikstr_m
0

uh, vilket äckel om jag får säga det själv. vad är skadan dom gör om dom nu bits?

hm, vad är silverfiskar då? får bara upp en massa måladeteckningar och text på google som inte säger mig ett skvatt Förvånad

AnneN
0

Silverfisk - Lepisma saccharina

Detta är en silverfisk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wikstr_m
0

UUUUUUUUUUUUUUUH DÅ VAR DET EN SÅDAN JAG HITTADE I MIN POJKVÄNS MORMORS BADRUM..

AnneN
0

Inte helt ovanligt

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Dom nyps dom j*vlarna…Lisette måste du visa en sån stor bild nu har ´jag tuppskinn över hela kroppen Förvånad

Silverfiskar får man i utrymmen där det är svårt att få bort fukt…typ i badrum, toaletter, duschrum…man hinner knappt se dom, när man knäpper på lyset så försvinner dom snabbt som ögat. Dom gör inte människan nått, dom bits inte…varför undrade du det?

Wikstr_m
0

min pojkväns mormor bor nere i märsta och där är det ju redigt med fukt så det kan ju vara därför jag såg en sådan där i badrummet. då den var på väg mot mig så skrek jag som en stucken gris och flög upp på toastolen. visste inte att det var en silverfisk jag såg, men nu vet jag minsann.

nä lotta, bara undrade ifall att :P

Liss
0

Hihi..förlåt lotta.. jag vet! men dom är ändå inte SÅ äckliga.. då är harskrankar värre!:S

hum.. i badrum! jaja.. innan jag flyttade från förra lägenheten hade vi silverfiskar i sovrummet:( dom flög fram under datorbordet och sägen.. buhuu! inte var de fuktigt där.. bara skitigt som fan! inte tänkte jag städa undan i en lägenhet som aldrig vart min:P

Wikstr_m
0

ursh , i sovrum! uääh, om jag haft sådant i en lägenhet som varit min egen så hade jag nog totalrenoverat samt hyrt in en insektsutrotare eller något sådant.

Liss
0

De där gör så man ryser som tusan!!! AAHH! Tror de är benen jag inte tål.. är inte rädd eller ogillar något annars..men just dom där och dom där spindlarna med långa ben:( buuuh

Lotta
0

Usch Lisette nu börjar du bli riktigt läskig….jag hatar odjur Förvånad

Men det där med silverfiskar och fukt, man kan ha fukt i andra utrymmen också, det kan finnas i lister och i golv i rummen…och är det mycket så kan man se dom ibland, då kan man ringa så kan man få hjälp att få bort dom *urk*

Liss
0

Vilken tur att jag flytta då! för dom kom från utrymmet bakom sneväggen.. alltså de var snetak och väggen var ihålig innanför.. fanns t om en luka man kunde öpnna.. där kröp dom alltid in iaf när dom försvann.. uuhh..
kommit på att jag aldrig trivts där.. men trodde ju de när jag bodde där:S men nu har man inga bra minnen därifrån. Sorligt!

stackars sattar som bor där nu.. är svinkallt på vintern, elementen funkar inte. skit varmt på sommarn, fläkten funkar inte.. fuktigt inne på toan eftersom fläkten inte funkar.. :P hum..

AnneN
0

Låter som en mardröms lägenhet

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Usch det lät verkligen inte som nån myspys lägenhet, då måste du vara i himelriket nu =)

Det är tråkigt att du har sånna sorgliga minnen från den lägenheten men det läker med tiden…

Liss
0

mjoo de var ju tyvärr de.. men när man såg den så var den underbar.. snedväggar, vindsvåning.. as nice liksom. Men jaa.. dom bytte fläkt tre gånger medans vi bodde där.. men den funkar inte för de. elementen kom han och fixa me, men inte vart de varmt för de.. hum.

Min första lägenhet tillsammans med någon annan och de vart skit av allting!

Lotta
0

Ingen lysande start för dig, men nu kan det bara bli bättre puman. Ny lägenhet, nytt jobb jag tycker det låter som det börjar bli riktigt bra för dig och Eckogrisen =)

Liss
0

hum.. mjoo sådär tänkte ju jag med när jag flyttade och HADE jobb. men så brann de ner.. så vad som helst kan hända ska du se.. inte ska jag klara mig. förlåt, inte så positiv just nu..

Lotta
0

Men Lisette är det nått som hänt? Du vet vart jag finns och du vet att du kan höra av dig…njemaproblemas…

kramis

Malin-A
0

vilka hemska bilder du visar Lisette =)

Lotta
0

Ja visst gör hon, och sedan städar on som en hulligan i badrummet för hon är rädd för silverfiskar *ASG*