Ot Jag vill ha vinter
Jag antar att jag är den enda som vill ha vinter. Orkar inte med sommaren. Varmt,svettigt,insekter och sol.
Längtar efter kylaaa

Tycker inte heller om då det är så varmt. Blir durrig i huvudet och vill bara vara inne. Längtar själv efter höst och vackra färger i naturen.
Nu är ni tokiga!!!!!
Bada som är så gott!!
Jag har inte badat en enda gång i år ;)

Jag brukar vinterbada…
#4 Tokfia!!!
Jag har badat ett par gånger i år.. Fast bara i heta källor ^^
Är ingen badfantast, och hatar insekter.. Och värmen kan också vara lite småjobbig ibland. Men jag står sååå mycket hellre ut med det än en kall vinter med snö.. >.<
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#5 Jo, nog är det väl lite tokigt…men oj, vad skönt sen efteråt!!
Jag ÄLSKAR snö :)

#6 Skulle inte heller ha något emot heta källor
Bara för detta, ska jag nog ta mig ett dopp ikväll så stranden e tom.
jag längtar också efter snön… iof så älskar jag sommaren också men d e så kul när snön kommer, blir som ett litet barn =)
Uh, tycker verkligen inte om snö och kyla.. >.< Och hösten brukar inte vara värst rolig heller… Våren däremot tycker jag myyycket om! :D Lagom värme och utan insekter ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
åhh.. jag har inte heller badat:( och jag brukar bada första gången i maj.. hum. Ecko har badat i sjön men inte jag.. usch vad orättvist:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag avskyr också insekter, är livrädd för en del.. Men älskar ändå sommaren! Enda tiden på året man slipper frysa ständigt. Vintern gillar jag också, men den är ju så lång! Det dimper ner några decimeter snö i oktober och den försvinner inte förrän i april, typ. Och då kommer istället slasket, innan det äntligen blir vår! :)
Jag har badat hur mycket som helst i sommar! Första gången före midsommar nån gång och senast idag :)
Eros längar däremot till vintern, han älskar snön och kylan :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Men hallo har ni fått solsting eller nån annan svår åkomma??? Man kan väl endå inte längta till vintern, nu när det äntligen blivit sommar =) Visst jag hatar småkryp men jag ÄLSKAR sommarn, värmen och bada 
*psst* Kerstin har din volang ändrat färg från rosa till rödbrun, min börjar se lite konstig ut tycker jag 

Jag älskar också vintern. Mjuk skön snö att galoppera i. Jättemysigt. Men sommaren har sin charm med ju. Fast den kan kännas jobbig med värmen och allt. :)
Här i Helsingborg är snön väldigt ovanlig. Kanske därför jag älskar den så mycket? Jag bor på fel ställe, borde bo i fjällen ;)
Hahaha då kan du ju flytta längre uppåt…och jag flyttar till Helsingborg hör jag, ska vi byta lägenhet? ;)
Ska vi skicka dem lite solhattar så att de blir som folk.
Pst, Lotta, idag när jag badade så blev det svallvågor……
Lotta det låter som en bra ide :)
Kerstin jag flöt på mina rödbruna volanger…och du jag fick sällskap, det kom 2 unga finaaaa killar och la sig och sola på mina fina volanger…snacka om att jag hade bra utsikt 
Hera när blir flyttdatumet, ska vi ta det till hösten? =)
#17 Prova bo där det är myyycket snö hela vintern, som här, så ska du se att du inte gillar snö lika mycket längre ;)
Skotta sig svettig på kvällen och nästa morgon har det lik förbannat snöat igen, bara att börja om för att ta sig ut.
Vänta på att plogbilen ska hinna ta vägarna, eller traska ut med hunden i knädjup snö. (Och släpp aldrig iväg hunden lös, då hittar man den aldrig igen om den heter Eros)
Tvingas ut i snöstorm. Klädd i underställ, all världens ylleplagg och täckjacka. Ändå är man stel som en pinne när man kommer tillbaka in. (Men hunden är ju glad iaf)
Antingen är vägarna täckta av snö, så man får köra i snigelfart. Eller så är de täckta av is, så man får köra i snigelfart. Dessutom gör man många fina vurpor på promenaderna när hunden får upp ett intressant spår.
Nej fy f*n, tacka vet jag sommar! ;)
*brrrrrrrrrr* jag fryser bara jag ser bilden…men attans snygg bild var det iaf. Men jag skulle inte vilja bo där, usch vad snö :/
Tack Lotta, snöodjuret i egen hög person ;) Haha, men du bor väl inte direkt längre neråt än vad jag gör, men det kanske är mildare vintrar ut med kusten?
Jag tycker vi haft rätt milda vintrar dom senaste åren…och som du säger vi bor faktiskt inte långt ifrån varann, skulle vara roligt att träffas nån gång…tänk att få sätta händerna i Eros päls det skulle inte vara helt fel =)
Ja, det hade varit skoj! Vi får försöka styra upp iaf en liten träff för de som bor ganska nära (eller kan tänka sig åka) det hade varit kul! Eros skulle nog bli ganska förtjust över att få träffa Skorpan med, tjejtjusaren :)
Hahaha den lilla arbiggan skrämmer väl slag på hela bunten, nej men skämt å sido det skulle vara jätteskoj =)
Nej nu blir det sängen =)
Nattinatt
syns i morrn =)
Ja, vi får allt försöka fixa det, nångång… ;)
Nattinatti Lotta :)
Eros det får mig att gilla snö ännumer :) Älskar att bulta på mig en massa kläder och gå ut i snöstorm :) Fast blir nog lite farligare nu när man har en stor hund som drar ;)
Vilken värme är det som har varit så jobbig egentligen? Här har det ju bara regnat och blåst och regnat lite till…
Lite sol och värme vill jag ha innan vintern, så man ka få steka lite på stranden..
Vi har en underbar promenadväg här, man går runt en sjö, mestadels är det skog man går i. Promenaden tar typ 2½ timme om man bara stannar för att dricka då och då. Men man är typ helt ensam så då det är varmt är det perfekt att stanna och bada lite :)
Hundarna uppskattar det också ;)
Senaste dagarna har i haft det varmt
#30 I början av juni och de senaste dagarna nu.. Större delen däremellan har jag vart på ett 20 gradigt, regnfritt Island, så jag har fått en del sol ändå.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hera - Jag håller med dig, så du är inte ensam =) Jag älskar också vintern o snön!
Eros - Kan vi byta???? Jag vill ju ha sådär mycke snö!!!! Det blir iof långt att pendla till jobbet varje dag… men det får man ta ;P
Åh, vill också åka till Island… :)

Oja hade inte vart helt fel att få se de vackra isländska landskapen irl
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag längtar oxå till vintern!! :D
Usch vi har ju haft en riktigt tråkig sommar, det enda som man kan säga varit sommar är nu måndag och tisdag och då har man passat på kan jag ju säga. Idag har det varit mulet och tråkigt IGEN…så jag vill inte ha vinter, det vore skillnad om man haft en lång skön sommar då hade det varit okay med en vit kall vinter…det har sin charm det också =)
#33 Nää jag vill nog inte byta, vintern har väl sin charm ;) Och Eros skulle bli väldigt ledsen om han inte fick snö o kyla! :) Men du får väl flytta längre upp ;)
Nu är jag så j*vla förbannad!! Jag bor mitt i stan, och ÄNDÅ kommer det in svärmar med mygg på kvällarna! HATAR DEM! kliar som tusan och jag blir helt nojig och tycker det kliar överallt! Sprejade som en galning med radar igår innan jag sprang in till pojkarna i sovrummet. Idag såg jag till min glädje en massgrav på köksgolvet :P
Sen hatar jag verkligen värmen. Så fort jag går ut med Hades sprutar svetten. Så himla skabbigt. Får ju tvätta varannandag nästan.
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
Nu är jag så j*vla förbannad!! Jag bor mitt i stan, och ÄNDÅ kommer det in svärmar med mygg på kvällarna! HATAR DEM! kliar som tusan och jag blir helt nojig och tycker det kliar överallt! Sprejade som en galning med radar igår innan jag sprang in till pojkarna i sovrummet. Idag såg jag till min glädje en massgrav på köksgolvet :P
Sen hatar jag verkligen värmen. Så fort jag går ut med Hades sprutar svetten. Så himla skabbigt. Får ju tvätta varannandag nästan.
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
dessutom
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
dessutom var det en
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
dessutom var
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
dessutom var det en vårtbitare i
GE MIG VINTER OCH SNÖ!
P.S
dessutom var det en vårtbitare i sovrummet i morse
ojoj nu vet vi nog att du vill ha vinter =D hahaha
OJ! vad många det blev. Och hur kommer det sig att det inte är lika många ord i varje?? skumt. Någon kan ju radera alla utom den sista. :)
*ASG* Men nu ni är Hera arg stackars Hades, inte lätt att leva med en sån arrbigga 
Vinter. Dyrt med alla kläder. Allt man ska ta på sig innan man kommer ut med hunden. Salt på tassarna. Torka av tassarna när man kommer hem. Blåsigt(jag bor i Skåne). Förkylningar, dyrt värma upp huset. Mörkt nör man går upp mörkt när man kommer hem. Bilen startar inte, tågen går inte, cykla går inte. Oj vad jag längtar till vintern not
Varmare än 23 grader ute och jag orkar ingenting.. fy fan säger jag bara. Då är det bara att åka till nåt vattendrag och hoppa i. Längtar som en tok till vintern! Fast nu när jag bor i Umeå är det inte så särskilt mkt snö och det är mindre skoj.. Uppvuxen i 2m djup snö uppe i norraste norrland :D det är det bästa som finns! Man kan ju köra hundspann bl.a. :D Salt är en dum uppfinning.. här uppe (är i Kiruna nu) grusar man bara och så ligger det ett lager snö på vägen, inget äckel som förstör vovvarnas tassar.
Ge mig vinter säger jag med