Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 511 ggr
fnyk
0

Hur ska ja göra?!

Hej! Har två st ganska unga hundar som varje dag får vara ute o från rätt så tidigt till sena kvällar. Trots det tuggar de sönder de mesta..från skor till sin egen bädd när ja sover efter jag jobbat natt. Dem får komma ut innan ja lägger mej. Men ja tycker att dem borde kunna hålla sig tills jag vaknar vid 10 o kan släppa ut dem igen… men inte! Värsta är att jag vet inte vem av dem som har gjort vad o vid den tidpunkten ja upptäcker det så är det väldigt försent för att göra ngt. Jag brukar visa dem o fråga va dem har gjort… de sjunker ihop snabbt så man vet att dem fattar!!

Hur ska ja bära mig åt för att få dem att sluta tugga sönder allt?

KickanLilja
0

Min Udda tuggar också på saker om hon inte aktiverats på dagen, det hjälper in bara med att hon får vara lös ute. Hon måste få uppgifter att lösa och sånt så hon blir pyskiskt trött, fysiskt trött hjälper inte på tuggandet hos henne…

Karmatarerskanise
0

Ja, det är inte bara frihet de behöver, utan aktivering. Pova att träna med dem.

Och vilken tid är det hundarna är ute sista gången?

Lotta
0

När du kommer upp och börjat fråga vem som gjort vad så fattar dom inte ett dugg, dom ser bara på ditt kroppsspråk att nått är fel därför sjunker dom ihop. Ska man rätta till ett fel måste man göra det på en gång hunden gör felet.

Att låta dom springa och leka av sig tröttar inte ut dom på samma sätt som att träna dom psykiskt….en hund lär ha hjärngympa också =)