Skit poliser!
Jäklar vad dåligt de skjuter… Det var banne mig riktigt illa.
Vill aldrig mer se den videon, jag klickade ned direkt när jag såg rubriken.😢
De där poliserna har blivit friade. Direkt efter uttalade sig t.o.m en vapenansvarig/instruktör (?) inom polisen och tyckte det var ett "Mycket gott resultat".
Gamla trådar: http://hundar.ifokus.se/discussions/507335e988f4726f6a021630-konsten-att-skjuta-en-hund
http://hundar.ifokus.se/discussions/5075facb88f4723968001fe9-skjuta-ihjal-2-hundar
Usch blir så ledsen av denna film och händelse.
Visste finns det en "rätt" och en "fel" sida av varje historia.
Men att hundarna skulle ha slitit sig och gått till attack är helt oförsvarbart i denna situation om man tolkar filmen!
Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤
Det gjorde de ju inte alls!
Både killens och hans föräldras berättelse stämmer med vad man ser i filmen - poliserna kommer fram till en kille med hans Cane Corso-VALPAR (de var inte ens vuxna), säger att de ska skjuta hans hundar, han tar fram kniven, sätter den mot sin strupe och säger att han skär halsen av sig om de skjuter hans hundar.
Poliserna går iväg, pratar, kommer överens om något, klappar varandra på armarna, sedan STOLPAR de fram för att provocera hundarna, då ser man en av hundarna ställa sig upp, som "Vad gör du?", poliserna börjar skjuta, och DÅ gör hunden första utfallet, sedan försöker de bara fly för sina liv, de blir ju pepprade med kulor.
En stor, stor tragedi.😢
Och det är ju inte enda gången. Bamse, hunden som blev skjuten i huvudet när en hundförare och polishund stampade in på hans tomt, och han var inte ens aggressiv. Han sköts i huvudet oprovocerat, men dog inte utan fick tas till djursjukhus och avlivas.
Det skedde tidigare förra året.
Och så en fastbunden tik i år som sköts när hennes matte låg och sov (stupfull) en bit bort. För helsike (ursäkta), hon var FASTBUNDEN - ta en catch pole, pepparspray, vad tusan som helst, ta inte ett liv så lättvindigt!
Och ovtjarkorna som sköts, också i år, när man försökte komma till deras döda, ruttna, halvt uppätna ägare (de hade ätit av kroppen men inte dödat honom). Helt i onödan. Det finns absolut inget försvar för att ta två liv för att komma till en kropp - för en kropp (som ju helt klart var död) är bara ett objekt utan värde.
Tvi vale för Sveriges poliser idag. Jag skäms och är rädd för mina hundars liv om de kommer nära oss.
Matten till den fastbundna tiken var fastbunden var stupfull. Tillkallad ambulans bad om polishjälp då de inte kunde närma sig den till synes medvetslösa tjejen. Tjejen vaknade till först inuti ambulansen.
I det fallet gjorde poliserna inget fel. Catch pole ingår inte i polisbilarnas standardutrustning.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.