NU FÅR NI VÄL SKÄRPA ER !
Nu är det väl ändå dags för lite skärpning av en del av er här på sajten! Blev som jägare med hundar medlem här. Men märkte snart att det mest handlade om "sällskapshundar" men har ändå suttit och läst en del av trådarna. Fastnade på några "bråk"- trådar…och milda makter vad ni beter er omoget! Rena dagiset. "jag har rätt..du har fel…inte sagt…läs rätt…lägg ner…lägg av…" o.s.v. SUCK ! !
Varför ska ni bråka så mycket ? Rätt om nån trampar i klaveret så behövs det väl inte ältas med inlägg i fler dagar ? Och har nån konstiga ideer så skit i det. Låt dom unga ha sina åsikter, har dom fel så lär de väl märka det senare i livet. Vi lite äldre har inte alltid rätt heller.
Förutom argbiggornas sysselsättning, så finns här ju mycket intessanta saker att ta del av.
LÅT NU BLI ATT BÖRJA TJAFSA PÅ DEN HÄR TRÅDEN OCKSÅ ! !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Håller verkligen med dig!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag håller absolut med dig! Därför brukar jag inte skriva här. Det är en liten familj som flamsar runt, och alla "måste tycka lika" och det är en åsikt här inne som regerar.
Och Ja, jag har också märkt att det är snarast sällskaphundar som inte "används" till något. Dock kan ju ett forum vara väldigt bra ändå, och det är klart att det finns många goda kvaliteter här.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
oavsett om det är mest "sällskapshundar" här så kan väl ni med arbetande hundar oxå skriva? sajten är ju för hundar i allmänhet… alltså inte hundar för något speciellt syfte;)
men jag håller med om att det varit lite väl mycket tjafs och bråk på sistonde och hoppas att det vänder och blir trevligt igen=)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Håller med dig. Men å andra sidan så har det blivit ett jäkla tjat om detta nu också. Vissa av bråkstakarna har sagt att dom ska lämna sajten då det är så mkt bråk och tjafs osv, men ändå så lämnar dom inte sajten utan fortsätter att beklaga sig och älta osv osv.
Ja alla har nog förstått vid det här laget att det inte är ngt kul med bråk, och har man nu sagt Hej Då så dra nån gång än att hålla på och vela fram och tillbaka, kan/vill man inte lämna forumet så bör man Inte heller skriva en massa "Hej Då, tyck synd om mig" trådar då. ORKA liksom, ingen tycker synd om er och än mindre bryr sig.(Inga namn nämnda)
Suuuuuck. Blir så trött på detta eviga tjat.
Kan inte alla bara låta det här vara och gå vidare?!
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Håller med till fullo..
Själv läser jag inte sån dynga som skrivs, utan skyndar mig ut när en tjaffstråd har skapats. Vi människor är såna, trygga bakom sin bildskärm. Då är det lättare att bråka än om det hade varit öga mot öga. Hoppa HIF kommer på fötter igen, för det ser inte snyggt ut då det kommer nya medlemmar.
Eva
#4, jag håller med på sätt & vis……Men inte helt och hållet….Det finns anledningar till att folk slutar/vill sluta…
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag bryr mig inte om vilket, blir bara måttligt trött på att läsa den ena "hej då", "tack för allt" tråden efter den andra. Passar det inte så Gå bara, vill man vara kvar utan bråk och tjafs-ja skit då i dom medlemmar man ogillar, oavsett vad hän skriver. Svårare än så är det bara inte.
Jag förstår inte vad problemet är. Självklart delar man inte alltid åsikter med varandra och ibland händer det att man åker i luven på någon. Men sluta att dra upp det i Varje tråd, bara S L U T A. Det är fruktansvärt jobbigt för Oss andra utomstående att läsa allt er skitsnack! Oavsett vem som har sagt/gjort vad!
//Nikkis - Som är en riktigt PMS kärring nu.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Jag önskar bara att jag kunde skita i att försvara mig. Att jag kunde låta det rinna av mig ist.
#0 Här vågar man inte skriva om jakt och hundar, även om det finns en jakt tråd. Lynch stämning direkt.

#0 Vad har du för jakthundar? :)
Har själv en husky som ställer älg *skryter stolt*

Jo jag kan tänka mig att det är svårt, men någonstans får man börja, och jag tror ändå mer på Dig än dom som skriver skit som kan ta det steget.
Sen hoppas jag att du rapporterar användaren som baktalar dig.
"10 Schillerstövare till hare o räv
Basset artesien till rådjur
Gråhund till älg
Kamrater med jämthundar,basset griffon,drever och blandras
#12 Tack du :)

Tassar in och tassar ut fortarare =)
Hoppas att ALLA skärper sig.
Håller helt meed. Andra klampar över andra.
Tänk på vad ni slänger ur er! Andra kan ta skada av det man säger och inte våga skriva något här, för den tror att alla ska hoppa på en då!
Ville bara säga det känner många som inte vågar skriva något då den tror att det e fel.. :(
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#13 Jag skapade en tråd om jakthundar i mitt förra användar namn"Nobsan" Kolla in där. Där skriver många och presenterar sina hundar. Fler än man tror har jakthundar. Riktigt kul. Kika på jakt tråden
#19 Jasså det är du nobsan :P haha det hade jag ingen aning om :)
Jag talade ju om när jag bytte namn. Och jag behöll samma bild så man skulle kännas igen
Va duktiga ni är….fortsätt så här…

#22 Hihi.. lätt att glömma^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag letade efter en bild, men när man byter så byts ju alla gamla inlägg också. ( Nu slår jag igen datorn för i dag) Ha det…
Vad jag vet så är det många härinne som jobbar med sina hundar och inte alls bara sällskapshundar. Och även om man "bara" har sällskapshundar, varför skulle det vara sämre?
Angående stämingen härinne så är jag lika trött som alla andra. Jag sa för ett tag sedan att jag skulle köra nolltolerans och plocka bort alla trådar det blev bråk o tjafs i och det har jag gjort nu.
Jag försöker vara aktiv, men jag har också ett liv ;) Och nu över midsommarhelgen har jag bara varit inne en gång och rensat bort en tråd. Har inte haft tid eftersom jag firat med vänner o familj.
Nu är jag förkyld och på torsdag börjar P&L-festivalen här i stan och då kommer jag tyvärr inte heller hinna vara inne så mycket. Men jag tycker att folk ska kunna sköta sig någorlunda utan att jag behöver leka polis.
Mvh / Sara, medarbetare
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Låt dom unga ha sina åsikter=)
hahaha

#30 Hur gammal är du? :)

#13 Men det var ju inte alls illa.
Däremot så tror jag att många skulle skratta om min huskyhane kom skuttandes i skogen efter älg.
Hur gamla är dina hundar?
#29 "Sällskapshundar" är inte sämre än andra hundar. Har själv haft ett antal "sällskapshundar" Det jag skrev och menade var att jag som jägare trodde att här fanns fler aktiva "jakthundar" att samspråka med. Sen att jag använder "sällskapshundar" som samlingsnamn för era hundar är inget negativt omdöme från min sida. Jag vet vad ni gör med era hundar och att många är specialicerade inom olika områden. Men så många jakthundar finns här ju ändå inte. Men jag kommer att fortsätta att kolla sajten och göra nåt inlägg då och då (i vänlig ton)
#34 Okej, ja du får ju ha ditt samlingsnamn, men själv tycker jag inte att alla hundar som inte är jakthundar är sällskapshundar. Det finns några jaktintresserade, vår Sajtvärd KerstinP är det också vet jag :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Håller med, jag har inga som helst problem över huvud taget att hålla mig undan en diskution som urartar, hur arg jag än blir av saker som andra skriver så skriver jag inte ett endaste pip, det enda det gör är att trissa upp stämningen och göra det hela värre. Jag ser ofta att när någon skriver något i tjafstrådar så svarar någon direkt efter knappa minuten.. då har man inte suttit ner och tänkt över vad man skriver, vilket kan resultera i att man skriver saker man kanske ångrar efter en stund.. mitt råd är djupa andetag och vänta en stund, det är som suget efter nikotin, det ger sig oftast efter några minuter 
För mig är den mogne den som INTE skriver i trådarna, den som har styrka och självkontroll nog att låta bli, då skulle ingen bli sårad eller känna sig trampad på.
Jag går in här ibland, oftast när sorgen efter min älskade Nikki blir för stor och man behöver höra lite "hundprat" rent för att orka kvällen.. men sorgligt nog mår man ofta ännu sämre efter ett besök här när det är så mycket bråk :(
Jag kan inte i förhand veta vilka trådar som det inte bråkas i.
Ni som inte kommer överens, varför kan ni inte ha respekt för oss andra och ta dispyten privat? Eller bestäm er för att vara hövliga och undvik varandra, jag vet att det är ett forum där man ska få säga sin åsikt, men det gör att det inte alls är trevligt här längre 

#10 impad över din husky som ställer älg 
Min hade nog velat ha den till middag 

#37 Jo jag och andra jaktmänniskor är också grymt imponerad över det. Under jaktsäsongen så var vi ute på vanlig promenad när hundarna sprang lösa, han fick vittring på älg och sprang efter den, skällde på den i nästan två timmar.
25+ 

#16# Men lottapotta varför kommer du bara in och går igen???? Kom tillbaka.

#39, betyder de 25 och ett halv eller betyder de närmare 40 50? :D

Men Gejsa jag är ju här, jag gick härifrån för jag tyckte inte det verkade vara nån mening att starta en disskution i nått jag inte vet nått om. Men nu verkar det blivit en ljusare stämning så nu blir ja kvar =)
Hej på er alla, kul att se er igen :)

Hej på dig lotta pottan. Varför har du varit borta så länge? Fick du inte röra datorn för din gubbe?
Tin-Tin, dig har jag minsan saknat!:)
Hehehe, närmare 25.5 då=)

#45, jasså jahaa! XD
Detta är också en sak som drar nej hundar.ifokus tycker jag. Att ingen kan hålla sig till ämnet.
"men tråden är ju redan besvarad/klar?"
Låt då tråden vara.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#44 Vad trevligt att höra :)
Detsamma!!
Jag har inte varit härinne så speciellt mycket den senaste tiden nu efter att Nikki gick bort, har knappt varit utan hund hela mitt liv (är halvtantis?) så just nu är det tufft.
Men hund kommer det så småningom bli igen, och även kanske lite glädje i kroppen igen med :) och då blir jag kanske lite mer aktiv här igen :)
#48 Ja jag förstår hur du känner:( Men så småningom så kan man vara lycklig över tiden man hade tillsammans och känna att de är bra igen.
Håller med dig, helt klart. Startade en tråd där jag sökte en speciell typ av hund, vissa trevliga personer besvarade min fråga och presenterade olika raser. Andra personer tyckte att jag inte alls skulle skaffa hund, eller att jag inte hade tid till en hund. Det blev en del tjafs och då kändes det inte något kul längre.
Det känns också som om det blir så här mycket tjafs just för att hundar är mycket ansvar och tid, och folk vill ju såklart uppmärksamma detta så att hundarna tas hand om och inte lämnas bort, men de flesta vet redan det.
Som i min tråd då, vissa av dem som kommenterade fick det att låta som jag var oansvarig som ens tänkte på att skaffa hund, vilket kändes väldigt förolämpande eftersom jag har vuxit upp med hundar och har en förälder som också gjort det, så vi i vår familj vet i alla fall hur mycket tid en hund kräver.
Jag tycker det är väldigt synd att så många känner så här, eftersom hundar är så underbara och hundar iFokus egentligen är en perfekt hemsida för de som ska skaffa/har eller haft hund.
Jag låser denna tråd då den är 5 år gammal. Har man några synpunkter på Hundar iFokus och om man känner sig illa bemött är man välkommen att kontakta mig istället.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Eller vilken tur!!