Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 989 ggr
Catta-
0

Löper hon?

Hon har blivit väldigt grinig och svårflörtad med maten, nosar mkt ute och är svår att kontakta ibland. Både idag och igår var hennes pappa och ena bror intresserade av henne. Mer idag än igår. Hennes pappa brukar aldrig ägna henne större uppmärksamhet men idag visade han väldigt stort intresse för henne. Uppfödaren säger att hon har sett flytningar, men jag kan inte se någon färg alls. Är det väldigt ljus såhär i början? 

Ska låta henne vara hos bekanta nu ett tag så får vi se. Har hört att vissa tikar inte blöder mkt alls. Men man borde väl se lite färg i flytningarna iaf?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

htt
0

Det kan inte vara så att hon bara är liksom i förlöpet/på väg att börja löpa?

Catta-
0

#1 Det kan det vara. Detta är min första hund och det är hennes första löp, så jag är inte så insatt i detta

Hiro
0

Min tik var lite "off" om du förstår vad jag menar och inte matintresserad, mycket sniffning så löpen kan nog vara på väg

[[Boris Sager]]
0

Vilken ras och hur gammal?

Catta-
0

#3 Så är Luna också

#4 Storpudel, snart 10 månader

Hiro
0

#5 Då kan det säkert vara löpningen, min tik spydde också upp maten då hon väl åt så hon blev trött men då löpen var avklarad så blev hon mer och mer som vanligt igen

Aristarcos
0

Min tik går ner ett tag innan löpet i maten, för att precis i början av löpet äta som en häst, för att senare in i efterlöpet äta mindre igen.

Har inte hört talas om att det finns tikar utan blödning, vi har trott att våran tik ska börja löpa länge, men hon började nu i slutet av förra veckan. Mer tecken hos oss är att hon börjar kissa som en hanhund, typ överallt..annars max 2-3 ggr / promenad.

[[Boris Sager]]
0

# Låter mycket troligt. Det bästa sättet att kolla brukar ju vara att en erfaren hanhund är mycket intresserad.

Mycket olika, som sagt hur löpet ser ut. De flesta brukar ha rött dekret i ngn vecka, sen mindre rödaktig flytning för att övergå till mer genomskilnig. Bästa parningsdag, när tiken är äldre än 18 månader och man VILL para brukar vara 11:e till 13:e dygnet.

Catta-
0

Jag har ju haft känningar att löpet var på G, just för alla "symptom" hon har. Uppfödaren som märkte detta sa att hon hade svagt gult sekret. Pappan som är ointresserad av henne annars var väldigt på idag(de träffas nästan varje dag). Har hört många säga det där med att de kissar mycket. Men det har hon inte gjort. Kanske är individuellt det också?

Frida B
0

#9 det mesta med löp är individuellt ;) Låter som att löpet är på g, men det är typ som oss människor. Kan komma ganska oregelbundet nu i början, så var inte orolig. Vänta bara tills skendräktigheten kommer, det är då det roliga börjar… 😎 (skämt o sido, alla tikar blir inte skendräktiga)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)