Kan det bero på att han är övertrött?
Jag måste fråga någon. Är förvirrad. Min valp har börjat att runt kl 22 ställa sig vid sängen och gnälla. Jag fattar, han vill lägga sig. Men idag va vi ute och kissade vid 21 och jag tänkte gå ut 22.30 innan jag gick och la mig. Han står alltså och gnälleroch efter en stund går jag ut för att kolla vad han gör. Det jag möts av är en hög på golvet och en pöl. Kan han vara övertrött och stressad och där av "haft en olycka"? Vad gjorde jag för fel? Nu springer han fram och tillbaka och gnäller. Jag försöker äta kvällsmat och är inte riktigt redo för sängen. När jag lugnar ner honom går det bra men så fort jag släpper börjar han igen.
Vad gör jag för fel och vad ska jag göra i fortsättningen?
Anna och taxen Max
Ut med hunden oftare, finns vissa som behöver gå ut en gång i timman🙂
Annars kanske han bara vill upp till er i sängen? :)
-
Han brukar gå ut efter han lekt, sovit eller ätit. Runt var tredje timme. Där emellan brukar han säga ifrån inte alltid vi förstår men ja. Nu hade vi precis varit ute vid 9. Han ville gå och lägga sig men jag va inte i rummet utan i soffan och försökte titta på ett program. Tänkte lägga mig och gå ut med honom 22.30. Brukar lägga mig runt 22-23 senast och normalt brukar han sova i soffan bredvid mig när han är trött men inte idag eller igår. Han sover dessutom natten igenom. Mellan 22 och 9 sover han utan att det händer någon olycka eller så. Sen brukar han bajsa första gången på morgonen eller efter frukosten kl 9 och en gång till efter middagen kl 5. Nu gjorde han även det. Därför jag funderar på om han var stressad/övertrött. Mest nyfiken på vad jag gjorde fel. Kan ju inte lägga mig varje gång hunden tycker det är dags. Han har dessutom 3 sängar i en liten lägenhet plus soffan så han kan ju och brukar också sova någon annanstans om han är trött än i sängen med mig när jag inte ens är där. Är säkert nojig men vill veta vad jag gjorde för fel. Förstår att det är mig det beror på.
Anna och taxen Max
bajsadr han när du var ute med honom vid 21? annars kan han ju velat göra de senare innan 22:30 o kunde inte hålla sig eftersom han är valp:)
Ibland händer saker utan att vi gör fel :)
Nu vet jag inte hur gammal din valp är, men det kanske är tänderna som spökar som gör att han gnäller? Att han håller på att tappa mjölktänder och nya växer ut, det kan göra ont och kännas obehagligt, därför kanske han blir rastlöst och orolig?
Kan ju vara därför han kissade och bajsade inne, de kan ju bli oroliga i magen av det.
Besök min blogg: http://bumpi.se
#3 nej vid halv 6 som han brukar. #4 ah jo han håller på, vad jag förstår, att tappa tänder. Ett tag var han fruktansvärt gnällig och ganska hängig. Det är bättre nu men du har rätt det kan ju bero på det. Visste inte att det kunde påverka magen men det är ju självklart när du säger det :). Just att han gnällde nu var nog för att han ville sova. Han slutade direkt när han fattade att vi skulle lägga oss och somnade direkt. Kanske var för att han kände sig trygg och oron la sig.. Skönt att jag kanske inte gjorde fel. Har haft honom i 11 dagar och aldrig haft hund innan. Känner mig väldigt.. Otillräcklig många gånger.
Anna och taxen Max